سیاسی 13:34 - 01 شهریور 1396
ربیعی در حاشیه جلسه هیأت دولت:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌بگیران بیمه روستائیان عشایر از ماه جاری خبر داد.

مستمری روستائیان عشایر ۱۰ درصد افزایش یافت/ ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی امسال بیمه می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال تصمیم گرفتیم که 200 هزار نفر دیگر از کارگران ساختمانی را بیمه کنیم،‌ در آغاز دولت یازدهم حدود 500 هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی بودند و پس از اینکه بر روی این افراد مطالعه صورت گرفت و در پایگاه اطلاعاتی قرار گرفتند، مشخص شد که 170 هزار نفر از اینها کارگر ساختمانی نبودند و کاری که این دولت انجام داده این بود که این تعداد را به یک میلیون نفر رساندیم.

وی در ادامه افزود: مطالعات نشان می‌دهد مجموعاً کارگران ساختمانی حدود یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 200 هزار نفر هستند و فکر می‌کنیم با بیمه شدن این 200 هزار نفر در سال جاری دیگر هیچ کارگر ساختمانی نخواهد بود که بدون بیمه بماند و ممکن است چند درصد هم به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه نکرده باشند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: براساس مصوبه‌ای که وجود داشت ما نتوانستیم بیشتر از 700 میلیارد تومان منابع کسب کنیم، در حالی که 1600 میلیارد تومان مصارف بیمه کارگران ساختمانی است اما با توجه به اینکه این کار موردنیاز بود، انجام دادیم.

ربیعی تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که فردا انجام خواهم داد، میزان مستمری بیمه روستائیان عشایری 10 درصد اضافه خواهد شد و تلاشمان این بوده که براساس نرخ تورم مستمری صندوق روستائیان عشایر را هم افزایش دهیم که این موضوع هم 100 میلیارد برای ما بارمالی داشت که آن را تأمین کردیم.


9382646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است