بازار 10:15 - 27 فروردین 1403

10 ایده ساخت ویلا

خلاقیت داشتن در هر موضوعی موجب گرفتن بهترین نتیجه می شود و در طراحی و ساخت ویلا هم این مورد کاملا صادق است. برای داشتن یک ویلای زیبا و شیک باید نکات مهم ساخت ویلا را رعایت کنید و ایده های جدیدی نیز داشته باشید. همیشه رعایت نکات مخصوصا در ساختن ویلا می تواند باعث نتیجه گیری عالی شما در فرآیند ساخت شود. برخی از نکات ساخت شامل گرفتن مجوز ساخت از ارگان های مربوطه، بیمه حوادث کارگران، استفاده از مطالح مرغوب در ویلا و کلی نکات دیگر است. مراحل ساخت ویلا چندین مرحله داشته و انجام هر کدام از این مراحل باید با چاشنی خلاقیت، تجربه، مهارت و دانش همراه باشد. یک سازنده حرفه ای به خوبی می تواند ضمن توجه به نکات ایمنی در ساخت ویلا، خلاقیت را هم چاشنی کار کند. در این مطلب قصد داریم چند ایده جالب در ساختن ویلا را خدمت شما توضیح دهیم. ایده هایی عالی که سبب متمایز شدن ویلای شما نسبت به سایر ساختمان های اطرافش خواهد شد. اگر شما هم قصد دارید ویلایی زیبا و خاص داشته باشید این مطلب مخصوص شما است.

 

ایده های جالب در ساخت ویلا

داشتن ایده در ساخت و ساز باعث ایجاد ویلا و ساختمان های جدید و خاص می شود. در ادامه 10 ایده ساخت ویلا را توضیح می دهیم.

1-برخورداری از لوکیشن و دسترسی مناسب

شاید برخی از افراد تصورشان از خانه ویلایی، همان سازه های شمال کشور باشد. اما این را بدانید که امکان ساخت لاکچری ترین خانه ای ویلایی در همین کرج هم فراهم است. البته که این کار لازمه اش انتخاب یک لوکیشن با دسترسی های مناسب است. به طوری که امکان تجربه یک زندگی بی دردسر و ساده برای شما فراهم شود. هر فردی دوست دارد خانه اش نزدیک به بازار، درمانگاه، امکانات آموزشی و ... باشد. شاید خیلی از افراد ابتدای فرایند ساخت ویلا به این مهم توجه نکنند. اما در دراز مدّت خواهید دید که کارهایی مانند بردن فرزندان به مدرسه و ... با انتخاب لوکیشن مناسب، راحت تر از قبل خواهند شد.

2-هوای پاک را به خود هدیه دهید.

حتما از اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامت انسان خبر دارید. این وضعیت بد جوی ارتباط زیادی با سکته قلبی و همچنین انواع سرطان ها دارد. به همین دلیل باید درنظر داشته باشید که لوکیشنی که بریا ساخت ویلا درنظر می گیرید، حتما بدور از الودگی های صنعتی شهری باشد. برای نمونه مناطقی چون کردان کرج و یا مناطق ییلاقی تهران، گزینه مناسبی از این نظر هستند.

3-منظره ای زیبا به خود هدیه دهید.

قطعا فردی که تصمیم به طراحی و ساخت ویلا را بگیرد، به دنبال مناظر آپارتمانی شهری برای ویلایش نیست. بلکه به دنبال دیدن طبیعت زیبای محیط بیرون خود است. به همین دلیل بهتر است ویلا را در مناطق کوهستانی و نزدیک به جاذبه های طبیعی مانند درخت، رودخانه و ... بسازید. شهر تهران و کرج دارای فضاهای سبز و زیبایی هستند که بهترین مکان برای ساخت ویلا تلقی می شوند. برای نمونه درصورتی که قصد دارید در تهران یک ویلای زیبا بسازید، حتما روی مناطق یک، دو، سه و پنج تمرکز کنید.

4-آیا طبیعت اطراف برای پیاده روی مناسب است؟

آیا ویلا را برای نگاه کردن به بیرون میخواهید؟ قرار نیست که تمام طول روز در ویلا بمانید و به بیرون نگاه کنید. بلکه ساعاتی هم به پیاده روی و گشت و گذار نیاز پیدا خواهید کرد. باید ویلای خود را در فضایی انتخاب کنید که محیط اطرافش برای پیاده روی، ورزش، هواخوری و ... مناسب باشد.

5-ویلا را در فضایی سبز و دنج بسازید

اگر قصد دارید ویلا خود را دلپذیر و دلپذیرتر بسازید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و فکری به حال فضای سبز آن کنید. چقدر خوب می شود، اگر داخل این ویلا عناصری مانند فضای سبز زیبا و یا آلاچیق و ... دیده شوند. از درختان بسیار و گل و گیاه های رنگارنگ استفاده کنید تا این فضای سبز زیباتر و زیباتر شود. همچنین می توانید به ایجاد لنداسکیپ مناسب هم فکر کنید. البته که لنداسکیپ، روی سقف ویلا نیز قابل اجرا هست.

نکات مهم در ساخت ویلا و ایده آن

6-به ویلای خود باغ میوه هدیه دهید.

خودتون تصور کنید که هربار با رفتن به حیاط ویلای خود و دیدن درختان میوه، چه حالی می شوید؟ وقتی با میوه ای رو به رو شوید که حاصل باغ ویلای خودتان هستند، حس بسیار خوبی شما را فرا می گیرد. وابسته به اینکه ویلای شما در چه شرایطی آب و هوایی قرار دارد، می توانید انواعی از باغ های میوه را در آن ایجاد کنید. البته این کار نیاز به افراد متخصص دارد.

7-باغ گل تزئینی در ویلای خود ایجاد کنید

ییک از لذت بخش ترین لحظات حضور افراد در ویلایشان، بیداری صبحگاهی و استشمام رایحه انواع گل و بلبل است. تصور کنید در چنین اتمسفر دلنشینی پشت میز صبحانه در حیاط ویلا بنشینید. کل روزتان با روحیه خوب و تقویت شده سپری خواهد شد. بهترین کار این است که از متخصصان زمینه گل و گیاه بهره گیری کنید. این افراد به خوبی می دانند که چه اب و هوایی برای ویلای شما مناسب است.

8-این عنصر به شدت مهم را فراموش نکنید!

آیا می خواهید ویلای خود را به یک فضای مناسب برای دورهمی دنج تبدیل کنید؟ آیا قصد دارید بهترین فضا را برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه در محیط خانه ایجاد کنید؟ این را بدانید که این مهم به کمک عنصری به نام آلاچیق فراهم است. شاید این عنصر به ظاهر ساده به نظر برسد. اما این را بدانید که همین گزینه به ظاهر عادی بهانه خوبی برای نشستن در طبیعت ویلا و نوشیدن یک چای دبش است.

9-از آتشدان و آبنما غافل نشوید

در این ایده از 10 ایده ساخت ویلا نوبت به آبنما و آتشدان است. اگر قصد دارید زمستان و تابستان ویلا خود را بسیار زیبا کنید، این دو عنصر بسیار مهم هستند. وقتی تابستان ها کنار این آبنما بنشینید، از خنکی و اتمسفر خوب آن لذت ببرید. از سوی دیگر زمستان ها هم گرمای آتشدان حس خوبی به شما و سایر افراد حاضر در ویلا خواهد داد.

10-پارکینگ سرپوشیده و پارکینگ مهمان را اجرا کنید.

اینکه پارکینگ سرپوشیده اجرا کنید و یا نکنید، به طور کامل به سلیقه شما بستگی دارد. برای اجرای پارکنیگ در ویلایی که دارید، ایده های مختلفی پیش روی شماست. برای نمونه می توانید انواعی از پارکینگ های مسقف، چراغ دار، موج دار و ... را در ویلای خود اجرا کنید. همچنین می توانید برای افرادی که به عنوان مهمان به ویلای شما میایند، پارکینگ مهمان نیز درنظر بگیرید.

از چه سایت های ایده ساخت ویلا بگیریم؟

در حال حاضر سایت های هستند که ایده های جالبی برای ساخت و همینطور مشاوره برای قشنگتر شدن ویلا در اختیار مالکین قرار می دهند. این سایت ها با تجربه خوبی که در سال های متوالی داشته اند می توانند مرجع خوبی برای شما باشند. برخی از این سایت ها شامل پینترست ، نوآوران ویلا ، سایت بیهنس می باشند که ایده های زیادی می توانید از تصاویر ویلا در آن ها بگیرید.

ایده های تکمیلی ساخت ویلا

علی رغم ایده هایی که کمی قبل تر خدمت شما ذکر شد، موارد دیگری را هم می توان برای ساخت ویلا درنظر گرفت. مهم ترین این ایده ها به شرح زیرند:

-تراس زمستانی ایجاد کنید: این فضا، مکانی پوشیده شده از شیشه است که شما را از سرما محافظت کرده و امکان دیدن مناظر زیبای زمستانی را فراهم می کند. هر روز صبح دید برف با یک فنجان چای یا قهوه در دست می تواند یک تفریح برای شما باشد.

-روف گاردن اجرا کنید : بام سبز یا روف گاردن، همانطور که از نامش پیداست فضایی سبز است که روی بام ویلای خود می توانید آن را اجرا کنید. البته این امر تخصصی بوده و از دانش و تجربه افراد حرفه ای باید برای اجرا آن استفاده کنید.

-استخر و سونا را فراموش نکنید : چقدر خوب می شود اگر برای از بین بردن خستگی های یک هفته کاری سخت، استخری زیبا در ویلای خود طراحی کنید. سونا و جکوزی هم به زیبایی این فضا کمک می کنند.

ساخت ویلا در کردان

ساخت ویلا در کردان کرج و ایده های آن

برای ساخت ویلا در کردان نیاز به ایده های خاصی است که ویلای شما نسبت به بقیه لاکچری باشد. منطقه کردان کرج با توجه به ساخت و ساز هایی که در چند سال اخیر شده است، دارای ویلا های بزرگ و زیبا است. چون تعداد ساختمان های ویلایی در این منطقه زیاد است باید ایده به خرج دهید و نسبت به بقیه متفاوت عمل کنید. کردان با توجه به فاصله 70 کیلومتری از تهران، دارای آب و هوای کوهستانی است و طرفدار زیادی نیز برای خود دارد.

سخن آخر

در این بخش سعی شد 10 ایده ساخت ویلا که می تواند کمک زیادی به شما کند را توضیح دهیم. این ایده ها مربوط به نما، داخل و حتی محوطه ویلا بود که می تواند تاثیر زیادی در لاکچری شدن ویلا داشته باشد. یکی از ایده هایی که گفته شد آبنما است که تاثیر زیادی در تغییر ظاهر ویلا دارد و باعث عوض شدن روحیه نیز می شود. برخی از مواقع بعضی از ایده ها و نکات هزینه ها زیادی به مالک تحمیل می کند ولی ایده های گفته شده تاثیر زیادی در میزان هزینه ها ندارد. در کل امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.


12047442
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» کودکان، آینده‌سازان جهان و گل‌های خوش‌بوی باغ زندگی هستند. اما چه غم‌انگیز است که در دنیای کنونی، شاهد نقض گسترده حقوق این موجودات معصوم هستیم. این معضل، زخمی عمیق بر پیکر بشریت است و نیازمند توجه و اقدامی فوری از سوی همه افراد جامعه و دولتمردان می‌ب...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است