سیاسی 14:36 - 04 خرداد 1398
اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، ،تکذیب فهرست‌های منتشره‌ی منتسب به فراکسیون امید، ارجاع ماده مربوط به تعیین تکلیف موتور سیکلت‌های فرسوده به کمیسیون صنایع و ...از جمله مهمترین اخبار امروز ( شنبه) چهارم خرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز چهارم خرداد ماه

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و سخنرانی سردار سرلشگر پاسدار غلامعلی رشید؛ فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر اولین دستور کار جلسه علنی امروز مجلس بود.طرح الحاق جزء ۳ به بند ۵ ماده ۶ قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و لایحه حفاظت از خاک از دیگر دستورکارهای جلسه علنی امروز بود.

علی لاریجانی در دستور امروز با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن دعوت از سردار سرلشکر رشید، گفت: سردار رشید یکی از زبده‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس بود.

در ادامه جلسه سردار رشید با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است. امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. ما عزت و بزرگی ملت عزیزمان را از درون خون و حماسه به دست آورده‌ایم و در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.

در حاشیه این جلسه رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تکذیب فهرست‌های منتشره‌ی منتسب به فراکسیون امید برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت که هنوز فهرست مورد نظر این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه قطعی نشده است.

ناطقین امروز مجلس

نماینده دشتستان: شرایط کشور محصول عملکرد همه مسؤولان کشور است

شهریاری: با آمدن رییسی مردم به خشکاندن ریشه فساد امیدوار شدند

مقصودی: دشمن انقلاب بیکاری جوانان، تورم و ناامیدی است

پژمانفر: مجلس دهم اقدامی برای حل مسائل معیشتی مردم انجام نداد

نوروزی: دل بستن به وعده شیطان جز پشیمانی سودی ندارد

***

نمایندگان مجلس ماده‌ای مربوط به تعیین تکلیف موتورسیکلت‌های فرسوده را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند. این ماده اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری را مکلف می‌کرد که وسایل نقلیه خود را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند.

 طرح اصلاح بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت که نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان که پیش از این به مصوبه مجلس در این زمینه ایرادهایی را وارد کرده بود، مواردی از این مصوبه را اصلاح کردند.

جهت بررسی بیشتر، گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط آزادی‌خواه سخنگوی این کمیسیون در پی تقاضای ۴۴ نماینده مجلس شورای اسلامی برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی قرائت و به قوه قضاییه ارجاع شد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی حاجی دلیگانی: منتظر تهیه پیشنهاد مدونی برای تعیین تکلیف اختصاص ۱۴ میلیارد دلار و موضوع مسکن هستیم

تذکر نماینده ملایر به چهار وزیر کابینه

نماینده شهریار: با طرح افزایش تعداد نمایندگان موافقت شود

لاریجانی در پاسخ به سلیمی: صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند

صفری: افزایش لحظه‌ای قیمت خرید و اجاره مسکن عرصه را بر مستاجران تنگ کرده است

تذکر نماینده اهل سنت به رییس صدا و سیما

برومندی: ما پشت سر رهبر خود ایستاده‌ایم

نماینده سنندج خواستار سفر رییس‌جمهور به کردستان شد

نجفی خوشرودی: حمایت از دستگاه دیپلماسی ضروری است / ظریف یک تنه ایستاده است

***

بررسی ایراد شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با اصلاح  این لایحه  موافقت کردند.

این گزارش در حال تکمیل است...


10136085
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است