اقتصادی 07:43 - 20 اردیبهشت 1403
معاون وزیر نفت گفت: با توجه به تلاش های زنجیره تولید و توزیع سوخت در کشور و حجم بالای سوخت رسانی در کشور، لازم است که دست سودجویان در این حوزه با همکاری دستگاه های مصرف کننده، پخش کننده و دستگاه های نظارتی از سرمایه ملی کشور قطع شود.

دست سودجویان در حوزه سوخت باید قطع شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در آیین رونمایی از سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت هوشمند سوخت که در حاشیه دومین روز برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزاری شد، اظهار داشت: اجرای سامانه‌های سپهتن و سیپاد در دولت کنونی در حال پیگیری جدی است و با حمایت‌هایی که در همه حوزه‌ها اتفاق افتاده است و تلاشی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، امیدواریم از هدررفت این سوخت ارزان (گازوئیل لیتری 300 تومانی) که برای خدمت به مردم ارائه و توزیع می‌شود، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 93 میلیارد لیتر سوخت را با شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا می‌کنیم، افزود: همچنین نزدیک 137 میلیارد لیتر سوخت و نفت خام از طریق شبکه خطوط لوله و شبکه ریلی و حدود 7 میلیارد لیتر سوخت نیز از طریق دریا جابه‌جا می‌شود. اسفندماه پارسال روزانه نزدیک 430 میلیون لیتر فرآورده جابه‌جا کردیم که فشار مضاعفی روی زنجیره توزیع کشور است و باید به موضوع سامانه‌ها و شفاف‌سازی توجه کرد تا سوخت به‌صورت واقعی توزیع‌ شود و به دست مصرف‌کننده واقعی و بخش‌های خدماتی برسد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد: 16 دستگاه متولی در کشور از مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سوخت دریافت می‌کنند که این‌ها هم باید در مسیر سامانه تجهیز شوند. مصوبه‌های مناسبی در این بخش نهایی شده است که امیدواریم عرضه خارج از شبکه سوخت را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانیم.

سالاری گفت: با روند بی‌رویه مصرف در کشور، هرچقدر هم پالایشگاه بسازیم و سوخت تولید کنیم، تا دست سودجویان را قطع نکنیم، نمی‌توانیم ناترازی را کنترل کنیم.

وی افزود: همه مجموعه‌های مصرف‌کننده و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه با هم همکاری کنند تا سهمیه‌ها به سامانه تجارت آسان متصل، و سوخت براساس عملکرد واقعی بخش‌های خدماتی توزیع شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: لازم است به حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در موضوع خودرو و صنایع توجه شود تا از هدررفت حجم زیادی از سوخت در کشور جلوگیری شود.

سالاری گفت: در حوزه کیفی‌سازی سوخت، 85درصد سوخت کشور در حد استانداردهای یورو 4 و 5 است که این سرمایه نباید با توجه به تفاوت نرخ تسعیر ارز، به‌سمت کشورهای همجوار مهاجرت کند.

وی افزود: امیدواریم در حوزه مصرف‌کنندگان عمده، با اراده جمعی که شکل گرفته است و تذکر شخص رئیس‌جمهوری به همه مجموعه‌ها و مدیریت لازم در این بخش، با همکاری دستگاه‌های امنیتی سوخت را در مسیر منطقی خود مصرف کنیم.

انتهای پیام/


12054116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» دو شهروند چینی در آمریکا به علت کلاهبرداری حداقل 73 میلیون دلاری در زمینه ارزهای دیجیتال دستگیر شدند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» اتاق بازرگانی ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه ضمن صدور پیام تسلیت اعلام کرد هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، جان در راهی گذاشت که هدف آن جز خدمت نبود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مشاور وزیر راه با بیان"تعرفه خدمات مهندسی متناسب با کیفیت خدمات مهندسی باید عادلانه باشد"گفت: به روزرسانی تعرفه، باعث ارتقاء کیفیت ساخت وسازها می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر نفت در پیامی شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور»، سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» خاندوزی گفت: امروز وزرای اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت خود را ارایه کردند و چه در تامین کالاهای اساسی و حوزه انرژی و سوخت و چه در حوزه خدمات پولی و مالی مشکلی در تامین و ارایه خدمات وجود ندار...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در پیامی شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر راه و شهرسازی در واکنش به شهادت آیت الله رئیسی طی پیامی در شبکه های اجتماعی، نوشت: «خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و با غیرت.»
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در زمان حاضر با وجود 33 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، 68 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 32 درصد این ظرفیت خالی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است