بازار 09:24 - 09 اردیبهشت 1403

7 دلیل مهم برای تولید محتوای صوتی

 

 

یک صدای دلنواز و آهنگین تا مدت‌ها در گوش شنونده زنگ می‌خورد و باقی می‌ماند. ایرانیان از زمان‌های بسیار قدیم عاشق روایتگری و قصه شنیدن بوده‌اند و این شور و اشتیاق، نسل به نسل به ما رسیده است. شاید به همین خاطر باشد که مشاغلی مثل گویندگی، دوبلوری و روایتگری، خیلی زود در میان ما، جای خود را ثابت کردند.

یک محتوای صوتی می‌تواند تا همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند و هربار او را به صدها خاطره، عطر، رنگ و حتی احساس پیوند بزند. به همین دلیل است که بیشتر استراتژیست‌های محتوایی و تبلیغاتی، جایگاه ویژه‌ای برای تولید محتوای صوتی در نظر گرفته‌اند.

در این مقاله می‌خواهیم 7 دلیل محکم و قوی به شما بدهیم که شروع به تولید محتوای صوتی کنید و کسب و کار خودتان را رونق ببخشید پس اگر شما هم کنجکاو شده‌اید به خواندن این متن ادامه دهید.

سهولت در تولید محتوای صوتی

یک محتوای صوتی راحت و ساده ساخته می‌شود و به همین دلیل است که محبوبیت زیادی میان بازاریابان و مدیران مارکتینگ دارد. باید بدانید که در قیاس با دیگر روش‌های تبلیغاتی، تولید چنین محتوایی با دردسر کمتری همراه است. تنها چیزی که لازم دارید، یک گوینده حرفه‌ای و خوش صداست که متن‌ها را با صدای خود بخواند و یک فایل نهایی به شما تحویل بدهد.

قیمت پایین محتوای صوتی

برای ساخت یک محتوای تصویری مثل تیزر تبلیغاتی، نیازمند ده‌ها وسیله و تجهیزات هستید و چندین نفر باید در صحنه حضور داشته باشند اما برای تولید یک محتوای صوتی، کافیست گوینده محتوای صوتی حاضر باشد. به این ترتیب در هزینه‌های تبلیغاتی، صرفه‌جویی بزرگی خواهد شد.

اهمیت محتوای صوتی در سئو

وقتی که صحبت از تولید محتوای صوتی می‌شود، باید در نظر داشته باشید که بستر انتشار این محتوا بسیار گسترده است. تصور نکنید که محتوای شما فقط قرار است در پادگیرها یا سوشیال مدیا منتشر شود، بلکه می‌توان این محتوا را به عنوان یک بازاریابی صوتی در مقالات سایت نیز قرار داد. در طی سال‌های گذشته، موتورهای جستجوی گوگل، جایگاه ویژه‌ای برای محتوای صوتی در نظر گرفته‌اند و مقالاتی که دارای یک محتوای صوتی هستند، بهینه‌تر خواهند بود و جایگاه سئویی بالاتری دارند.

ایجاد حس اعتماد در مخاطب

یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر محتوای صوتی این است که فوراً روی مخاطب اثر می‌گذارد و منجر به ایجاد حس اعتماد در وی می‌شود. گفتیم که از قدیم‌الایام ایرانیان عاشق شنیدن قصه و گوش سپردن به حکایات بوده‌اند. بنابراین شنیدن یک محتوای صوتی خوب، همان حس قدیمی را در آن‌ها زنده می‌کند و در نتیجه، خیلی زود به مطالبی که توسط گوینده پادکست یا محتوای صوتی گفته می‌شود، اعتماد می‌کنند.

کارشناسان فروش و بازاریابی از این قابلیت در جاهای مختلفی بهره برده‌اند. مثلا از صداهای آشنا برای گویندگی تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا مخاطب فوراً احساس آشنایی و صمیمیت کرده و محصول یا خدمات موردنظر را سریع‌تر بخرد.

عدم نیاز به تمرکز کامل روی محتوای صوتی

شاید این مورد عجیب به نظر برسد اما واقعیت اینجاست که به دلیل عدم نیاز به تمرکز کامل روی محتوای صوتی، این بستر انتقال اطلاعات، محبوبیت زیادی دارد. مثلاً ممکن است که یک شنونده در حین رانندگی یا آشپزی به محتوای صوتی گوش بدهد و لازم نباشد که تمام حواسّ خود را جمع کند. همین موضوع سبب شده که پادکست‌ها خیلی سریع در میان مردم محبوب شوند و به یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف تبدیل گردند.

عدم نیاز به اینترنت پرسرعت

یک محتوای صوتی در کسری از ثانیه با مخاطب ارتباط برقرار کرده و فوراً توجه وی را جلب می‌کند. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که سرعت اینترنت چندان بالایی ندارد و تماشای یک ویدیو به شکل آنلاین، می‌تواند بخش زیادی از وقت و انرژی ما را صرف خود بکند اما یک محتوای صوتی اینگونه نیست. برای لود یک پادکست یا محتوای صوتی، نیازی به سرعت بالای اینترنت نیست.

شما می‌توانید هر زمان که تمایل دارید، پادکست موردنظر خود را پخش کرده و لذت ببرید و مطمئن باشید که سرعت اینترنت، سدّ راه شما نخواهد شد.

تنوع گویندگان حرفه‌ای

یکی دیگر از دلایلی که برای تولید محتوای صوتی وجود دارد، وجود صدها گوینده حرفه‌ای با صداهای متنوع است که قطعاً تمام سلایق را پوشش خواهند داد. فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما در چه حوزه‌ای است؛ چرا که بلاخره یک گوینده مناسب برای تولید محتوای صوتی مربوط به آن پیدا خواهد شد.

در حال حاضر، بسیاری از جوانان ایرانی به شغل دوبلوری و گویندگی روی آورده‌اند و خوشبختانه به دلیل پیشرفت روش‌های تبلیغاتی، محتوای صوتی نیز همه‌گیر شده است. بنابراین هر کسب و کاری برای رونق بازار خود باید به سمت تولید محتوای صوتی با استفاده از این گویندگان حرفه‌ای برود.

نرخ دستمزد تولید محتوای صوتی

اگر بلاخره تصمیم خود را گرفته‌اید و بعد از ذکر 7 دلیل محکم و قاطع برای تولید محتوای صوتی، می‌خواهید دست به کار شوید، احتمالاً اولین سوالی که به ذهن شما خطور می‌کند، نرخ دستمزدهاست.

همانطور که در ابتدای این متن هم گفتیم، تولید یک محتوای صوتی در قیاس با دیگر روش‌های تبلیغاتی، نرخ ارزان و مناسبی دارد. طبیعتاً دستمزد گویندگان و دوبلورهای حرفه‌ای برای تولید یک محتوای صوتی گران‌تر از گویندگان آماتور است. همچنین در تعیین دستمزد این افراد، مدت زمان محتوا نیز موثر خواهد بود.

ناگفته نماند که در گام‌های ابتدایی، نیازی به استفاده از گویندگان گران‌قیمت و فوق‌حرفه‌ای نیست. می‌توانید کار خود را با گویندگان مبتدی‌تر شروع کنید و یادتان باشد که هرچه سریع‌تر تولید محتوای صوتی خود را آغاز کنید، زودتر به نتیجه‌های شگفت‌آور آن خواهید رسید.

اثر تولید محتوای صوتی بر سئو

در بخشی از مقاله گفتیم که تولید محتوای صوتی، اثر خیلی خوبی روی سئو سایت می‌گذارد اما سوال اینجاست که این اثرگذاری از چه جنسی می‌باشد؟

  • گوگل قرار است به زودی بخش جستجوی صوتی را نیز به موتورهای جستجوگر خود اضافه کند.
  • محتوای صوتی، می‌تواند به شکل جداگانه برای وبسایت شما، بازدید بیاورد.
  • امتیاز محتوای صوتی در سیستم سئو، بالاتر از گذشته شده است.

تمام این موارد نشان می‌دهد که نباید وقت را تلف کرده و همین امروز باید برای تولید محتوای صوتی دست به کار شد.

سخن آخر

ده‌ها دلیل دیگر نیز برای تولید محتوای صوتی و مزیت‌های آن وجود دارد که در این مقاله، مجالی برای پرداختن به آن‌ها نبود اما فراموش نکنید که محتوای صوتی، یکی از اصلی‌ترین ملزومات کار بازاریابان و مدیران محتوایی است. بنابراین نباید آن را نادیده گرفت. سراغ هر مشاور تبلیغاتی یا بازاریابی که بروید، قطعا تولید چنین محتوایی را به شما توصیه خواهد کرد بنابراین وقت را از دست ندهید و آغاز به کار کنید.

چکاوا اکنون به عنوان تنها مرجه آدیومارکتینگ و بزرگترین مرجع تولید محتوای صوتی در ایران می باشد که از همکاری بهترین گویندگان تبلیغاتی بهرمند می باشد

نشانی: www.chakava.com


12051255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» خواص پودر چاقی سلامت فریور چیست؟ و چرا برای سلامت بدن مهم است؟
بازار
«پارسی نیوز» در دنیای امروز، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌ است. تبلیغات در این پلتفرم‌ها به روشی قدرتمند برای معرفی برند، افزایش آگاهی از محصول یا خدمات و در نهایت، فروش بیشتر می‌شود. با وجود تنوع پلتفرم‌های مختل...
بازار
«پارسی نیوز» چای یکی از نوشیدنی‌های مهم و کلاسیک است که در بسیاری از فرهنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوشیدنی که از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود، به دلیل طعم دلپذیر و خواص بی‌نظیر خود، طرف‌داران زیادی در سراسر جهان دارد. چای علاوه بر اینکه به‌...
بازار
«پارسی نیوز» تعطیلات تابستان 1403 مازندران کجا بریم؟ [معرفی خنک ترین مناطق شمال] با فرا رسیدن تابستان و تعطیلات، همه به دنبال مکانی خنک و دلنشین برای فرار از گرمای طاقت‌فرسا هستند. در این میان، شمال ایران مخصوصا استان مازندران با طبیعت بکر و آب و هوای مطبوعش،...
بازار
«پارسی نیوز» چنانچه به دنبال بهترین مرکز فیبروز ابرو در تهران می باشید، یکی از بهترین مراکز و کلینیک هایی که آرایش فیبروز ابرو در تهران...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است