سیاسی 21:41 - 09 اردیبهشت 1396
اجمالی/ هاشمی طبا در شبکه خبر:
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه بخواهم از میان بستگان نزدیک در کابینه‌ام استفاده کنم، مطلقاً چنین نخواهم کرد.

مطلقا در کابینه‌ام از بستگان نزدیک استفاده نمی کنم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی هاشمی‌طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی که از شبکه خبر پخش شد، در پاسخ به این سؤال که اسامی کابینه خود را برای ارزیابی مخاطبین نسبت به عملکرد شما در دولت آینده اعلام کنید؟ اظهار داشت: برآوردی از افراد قابل اعتماد و توانمند دارم که اینها سابقه حضور در کابینه و وزارتخانه‌ها را دارند. برخی گزینش‌های مقدماتی را هم نسبت به افراد کابینه هم داشته‌ام ولی تا وقتی که احساس قطعی در من ایجاد شود، راه درازی وجود دارد و کار درستی نیست که اسم کسی را اینجا ببرم.

وی در پاسخ به این سؤال که در کابینه شما جوانان چه جایگاهی خواهند داشت؟ گفت: خودم در ۳۳ سالگی وزیر شدم و وزیر خوبی هم بودم، طبیعتاً باید وفادار باشم به اینکه جوانان هم می‌توانند وزیر باشند. علاوه بر جوانان، کسانی را انتخاب می‌کنم که خاصیت مشورت با بزرگان را داشته باشند و فکر می‌کنم متوسط سنی کابینه ۴۰ تا ۵۰ سال باشد، مناسب است.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به این سؤال که از میان آشنایان و نزدیکان شما در کابینه احتمالی آینده‌تان کسانی وجود خواهند داشت یا خیر؟ تصریح کرد: اینکه بخواهم از میان بستگان نزدیک در کابینه‌ام استفاده کنم، مطلقاً چنین نخواهم کرد، چرا که وجود کسی که قرابت نسبی یا سببی با من داشته باشد، طبعاً حس خوبی را به دیگران نمی‌دهد و هرکس هم که این کار را انجام دهد، دیگران نسبت به آن احساس و فکر خوبی ندارند و برای همین هم من هیچ‌گاه از بستگان و نزدیکان خود استفاده نخواهم کرد؛ ولی اگر کسی سابقه همکاری با من را داشته باشد و او را در این زمینه فردی قابل اعتماد و توانمند بدانم، حتماً در این زمینه در کابینه‌ام استفاده خواهم کرد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سؤال که چگونه از همه ظرفیت‌های موجود در چارچوب دستیابی به اهداف نظام استفاده می‌کنید؟ افزود: این مسئله برمی‌گردد به شخصیت انسان که چقدر می‌تواند با دیگران و دستگاه‌های مختلف تعامل داشته باشد و اینکه بتواند دیگران را نسبت به کار خودش مجاب کند؛ من در خودم این قدرت تعامل با افراد و نرمش نشان دادن را می‌بینم.

نباید اختلاف رؤسای قوا به جامعه کشیده شود

وی در پاسخ به این سؤال که اگر با رؤسای قوا اختلافی داشته باشید، این اختلاف را به میان جامعه می‌کشانید و یا آنکه از راه دیگری به فکر برطرف کردن این اختلاف هستید؟ گفت: این مسئله روشن است که نباید اختلاف رؤسای قوا به جامعه کشیده شود، ما در کشورمان رهبری را داریم که فصل‌الخطاب است و همه باید به ایشان متوسل بشویم و همچنین اینکه مکانیسم‌هایی در جامعه وجود دارد که می‌توان برای حل اختلاف به آنها تمکین کرد.

وزیر اسبق صنایع در پاسخ به این سؤال که روحیه انقلابی‌گری را چگونه در دولت احتمالی خود ترویج خواهید کرد؟ اظهار داشت: این یک امر نسبی است اما تا حدودی که در توان من بوده، تاکنون سعی کرده‌ام خودم را با ارزش‌های انقلابی تطبیق بدهم. فرد باید ببیند روال هدایت جامعه چگونه است و خود را با آن روال تطبیق دهد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سؤال که پایبندی فرد رئیس‌جمهور به ارزش‌ها به چه مسائلی برمی‌گردد؟ گفت: تفکیک در این مورد غیرممکن است. اگر رئیس‌جمهور مدیر نباشد که نمی‌توان کاری را پیش برد؛ اگر رئیس‌جمهور قادر به مدیریت باشد، ولی خودش کیشِ شخصیت هم داشته باشد، قادر به انجام کارها نخواهد بود.

وی افزود: با رهنمودهای رهبری، رئیس‌جمهور می‌تواند از ظرفیت‌های قانونی بهره‌مند شود و در صورت داشتن شرایط مدیریتی هم می‌تواند به انجام امور خود بپردازد.

منتقدان نباشند، انسان محصور در اطلاعات کانالیزه می‌شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که چه جایگاهی برای منتقدان در دولت احتمالی شما وجود دارد؟ تصریح کرد: به نظر من باید پولی هم بپردازند تا منتقد به وجود بیاید؛ اطلاعاتی که معمولاً در کار به انسان می‌رسد، توسط همکاران فیلتر می‌شود و اگر منتقدان نباشند، انسان محصور در اطلاعات کانالیزه می‌شود.

هاشمی‌طبا ادامه داد: البته هر نقدی هم درست نیست و منتقدان نباید هر مسئله‌ای را بیان کنند، اما در کل به نظر من بدون نقد انسان منحرف می‌شود.

ادامه دارد...


9054292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است