سیاسی 15:07 - 17 اسفند 1399
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی دیدار پاپ و آیت الله سیستانی/ واکنش وزیر دفاع به تهدیدات اخیر سران رژیم صهیونیستی/ رونمایی سلاح تمام ایرانی تهاجمی «مصاف»/ سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ اسفند ایسنا

اگر غلط اضافی از اسرائیل سر بزند فرمان رهبری اجرا خواهد شد

به گزارش ایسنا، واکنش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تهدیدات اخیر ایران توسط سران رژیم صهیونیستی در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

امیر سرتیپ امیر حاتمی  در سیزدهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر  اظهار کرد: گاهی اوقات از سر استیصال این رژیم ادعاهای واهی را مطرح می‌کنند و غلط بزرگتر از دهانشان می کنند و جمهوری اسلامی و ایران بزرگ را به زعم خودشان تهدید می کند روشن است که این سخنان از سر استیصال است.رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در همان سال‌هایی که آنها همین غلط های زیادی را می کردند فرمودند رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست آنها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و می دانند و اگر نمیدانند بدانند که اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم. این امر فرماندهی معظم کل قوا با دقت اجرا شده و تبدیل به طر ح شده است.

سلاح تمام ایرانی تهاجمی «مصاف» رونمایی شد

وزیر دفاع ودر حاشیه همین مراسم از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» و چند سلاح ورزشی رونمایی کرد.

مصاف سلاحی سبک با کالیبر۵۱×۶۲/۷ میلی متری، است که توسط هوا خنک می شود. سیستم تسلیح این سلاح از نوع پیستون کوتاه است که از طریق فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح و به وسیله خشاب تغذیه می شود.

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی دیدار پاپ و آیت الله سیستانی

دومین خبر پرمخاطب امروز،‌ بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت دیدار آیت الله العظمی سیستانی و پاپ فرانسیس بود.

در متن این بیانیه تاکید شده است: اینک فرصتی مغتنم برای عالمان شیعی، روحانیت، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های حوزوی فراهم شده است تا با الگو قرار دادن این دیدار، گفتگوی بین‌الادیان و بین‌المذاهب را با جدیتی بیشتر پیگیری کنند.

سخنان اخیر محسن رضایی درباره عراق و سوریه با نگاه جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد

توضیح روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه درباره اظهارات محسن رضایی درباره عراق و سوریه هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در اطلاعیه‌ای با اشاره به اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک گفتگوی رسانه‌ای درباره عراق و سوریه، تاکید کرد که آنچه گفته شده است دیدگاه شخصی مصاحبه شونده بوده و با نگاه جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و ایران در همه موارد و مقاطع بر اساس اصل برادری به کمک دولت های عراق و سوریه شتافت که جلوه بارز آن را در مبارزه با داعش می توان دید.

اروپا به بی عملی نسبت به برجام پایان دهد

دیدار رئیس جمهور با سایمون کاوونی، وزیر امور خارجه ایرلند هم از پربازدیدها بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با انتقاد از بی عملی و بی تحرکی اروپا نسبت به تعهدات برجامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد به برجام و حفظ آن بوده و تنها طرفی است که برای آن هزینه پرداخته است اما این وضع نمی تواند به همین شکل تداوم یابد و برای حفظ و احیاء برجام اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است.

سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

خبر بعدی، توصیه‌های نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درباره سفرهای نوروزی بود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیم این ستاد درخصوص وضعیت سفرهای نوروزی گفت: سفرها برای شهرهای آبی و زرد با رعایت پروتکل ها انجام می شود اما در جلسات آتی شهرهای آبی و زرد مشخص خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه شرایط خوزستان بدتر شده و تعداد مبتلایان خیلی زیاد شده است. وضعیتی که ویروس انگلیسی ایجاد کرده سرعت فوق العاده بالایی دارد و افراد را سریع بدحال می کند. این ویروس در سنین پایین، حتی کودکان وضعیت بد تنفسی ایجاد می کند، در حالیکه این حالت در ویروس ووهان دیده نمی شد و از این نظر خیلی نگران کننده است.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

تاکنون هیچ سربازی در وزارت دفاع به کرونا مبتلا نشده است

سفرهای نوروزی تهدیدی برای سلامت جامعه است

***

پیشنهادی دیگر برای حمایت از یک کاندیدای احتمالی

پیشنهاد یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران برای حمایت از آذری جهرمی در انتخابات ۱۴۰۰ پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

سید افضل موسوی در واکنش به اخباری مبنی بر دیدار آذری جهرمی با برخی اصلاح طلبان در موضوع انتخابات و احتمال حمایت اصلاح طلبان از چنین فردی گفت:اصلاحات چاره ای جز صندوق رای ندارد. در انتخابات اگر گزینه بهترین وجود نداشت باید به گزینه بهتر رجوع کرد و از این جهت شاید اگر بهتر از آذری جهرمی در انتخابات نباشد، اصلاحات از او حمایت کند.

خبرهای دیگر با محوریت انتخابات ۱۴۰۰ را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مطالبه‌ تعدادی از اساتید دانشگاه‌ از داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰

آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

برای عبور از شرایط فعلی به اجماع داخلی‬⁩ و سازگاری بین المللی‬⁩ نیاز داریم

در کنار حضور حداکثری در انتخابات به انتخاب فرد اصلح نیز توجه کنیم

***

مذاکرات ماه آینده ایران و آژانس درباره چیست؟

گزارش ایسنا درباره محوریت مذاکرات ماه آینده ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم از پرمخاطب ها بود.

برخی رسانه های خارجی در هفته گذشته درباره نشستی که قرار است اوایل اوریل (اواسط فروردین ۱۴۰۰) از سوی ایران و آژانس برگزار شود گمانه زنی کرده اند که این نشست برای بحث درباره ''موضوعات جدید فنی'' است. این در حالی است که نماینده ایران در آژانس در سخنان خود در شورای حکام به صراحت اعلام کرده است این نشست در ادامه تعاملات فنی ایران و آژانس است که از دو سال پیش وجود داشته است.

ازدواج باید امتیاز داشته باشد نه سلب امتیاز

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسائل حقوقی درباره حق خروج از کشور زنان بود.

 فریده غیرت در رابطه با حق خروج زنان از کشور اظهار کرد: درباره مساله ممنوع الخروجی خانم‌ها و اینکه خروج از کشور باید با اجازه همسر باشد، بحث‌های مفصلی در طول این سال‌ها داشته‌ایم و اظهار عقیده و نظرات اصلاحی ارایه کرده‌ایم که متاسفانه توجهی به این مساله نشده است و معضل بزرگی را ایجاد کرده که زن‌ها برای خروج از کشور باید اجازه همسرشان را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج امری قراردادی است و به موجب این قرارداد باید امتیازهایی داده شود نه اینکه امتیازهایی لغو و سلب شود.

انتهای پیام


10981169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است