سیاسی 20:22 - 08 فروردین 1396
روحانی در دیدار با پوتین:
روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه پس از بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک تهران و مسکو در عرصه‌های مختلف، تاکید کردند که در مسیر روابط مشترک هیچ مانعی وجود ندارد و دو کشور مصمم هستند سطح همکاری‌های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

در مسیر روابط مشترک ایران و روسیه هیچ مانعی وجود ندارد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه (۸ فروردین) در نشست هیات‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه تاکید کرد: روابط دو کشور وارد مرحله‌ای تازه شده و ما اکنون می توانیم در این مرحله از روابط پایدار و بلند مدت سخن بگوییم."

رییس‌جمهور اختصاص نخستین سفر خارجی خود را در سال جدید به روسیه، بیانگر اهمیتی برشمرد که تهران برای روابطش با همسایگان منطقه‌ای و به‌ویژه مسکو قائل است.

روحانی اظهار کرد: روابط ایران و روسیه گام به گام در حال توسعه و شتاب در همه حوزه‌ها، به نفع منافع دو ملت و همچنین منطقه است.

رییس جمهور با اشاره به هشت دیدار خود با رییس جمهوری روسیه طی ۳ و نیم سال گذشته، گفت: با هر ملاقاتی، تحرکی در روند روابط تهران - مسکو ایجاد شده و بی‌تردید این دیدار نیز تحرک تازه‌ای در روابط ایجاد خواهد کرد.

وی به موضوع همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بویژه در عرصه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: ایران و روسیه در سال‌های اخیر و در همکاری‌های خود برای مبارزه با تروریسم و ثبات منطقه، تجربیات نو و موفقی داشتند و هدف نهایی ما کمک به صلح و ثبات و توسعه در منطقه است و این روابط دوجانبه، به زیان کشور ثالثی نخواهد بود.

رییس جمهوری روسیه نیز در این نشست گفت: "روسیه، جمهوری اسلامی ایران را شریک خوب و قابل اعتماد خود می‌داند."

ولادیمیر پوتین با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه گفت: ما مصمم به توسعه همکاری‌ها در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی به همکاری‌های دو کشور در عرصه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و اظهار کرد: در حوزه مسایل بین‌الملل و حل و فصل این مسایل، دو کشور همکاری خوب و مثمرثمری دارند و به این همکاری‌ها شتاب خواهند داد.

رییس جمهور روسیه همچنین از ایجاد جهش نه تنها در روابط اقتصادی بلکه در روابط میان دو ملت نیز ابراز خرسندی کرد و رشد ۷۰ درصدی بازدید جهانگردهای دو کشور را نتیجه تلاش‌های مشترک دو دولت برشمرد.

روسای جمهوری دو کشور همچنین پایبندی تغییرناپذیر طرف‌ها به مفاد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۷۹ شمسی برابر با ۱۲ مارس سال ۲۰۰۱ میلادی را که بیانگر سنت‌های دیرینه حُسن همجواری، دوستی و همکاری متقابل دو ملت ایران و روسیه و سیاست خارجی صلح جویانه دو کشور است، خاطر نشان کردند.

همچنین روحانی و پوتین، پایبندی خود را به برداشتن قدم‌های جدید برای ارتقای سطح روابط و گسترش عرصه‌های تعامل و مشارکت ایران و روسیه به‌منظور تنظیم و تحکیم همکاری‌های جامع راهبردی را مورد تاکید قرار دادند و گفتند که این امر به تامین سعادت ملت‌های دو کشور و ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی مساعدت خواهد کرد.

انتهای پیام


8954273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است