سیاسی 10:45 - 19 آذر 1398

شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مالی نیاز به حمایت مجلس دارند

به گزارش خبرنگار مهر، افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در جلسه علنی امروز مجلس اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها مشکلات بسیار زیادی در بخش های مختلف به ویژه حوزه بیمه دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت های دانش بنیان در ارائه اطلاعات و مدارک خود تأخیر داشته باشند، جریمه می شوند، در حالی که با سایر سازمان ها این رفتار صورت نمی گیرد، بنابراین باید یک زمان مشخص برای آنان در نظر گرفته شود.

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تأکید کرد: همچنین در حال حاضر زمانی که مدیران شرکت های دانش بنیان به سازمان تأمین اجتماعی می روند، برای دریافت مفاصا حساب باید تعهد دهند که سازمان تأمین اجتماعی می تواند صورت حساب این شرکت ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی سازمان تأمین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی بعضا از شرکت های دانش بنیان و افراد پول دریافت می کند تا به آنان خدمات ارائه کند که این مسئله درست نیست و باید تغییر کند.

همچنین در ادامه جلسه، محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهارداشت: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که در حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری نیاز به حمایت های ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان برای اجرای قراردادهای خود به ضمانت نامه هایی نیاز دارند که از طریق صندوق های حمایتی و تخصصی ارائه می شود اما متأسفانه برخی از دستگاه های اجرایی از پذیرش این ضمانت ها امتناع می کنند که لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع را حل و فصل کند.

فریدوند تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های شرکت های دانش بنیان مسئله تأمین مالی آنان است که متأسفانه مشکلاتی در این زمینه دارند، چرا که منابع مالی در اختیار پارک های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کافی نیست و باید منابع مالی آنان افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همچنین نظام بانکی پاسخگوی نیازهای شرکت های دانش بنیان نیست و لازم است که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به این مسئله ورود کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد مشوق های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان ضرورت دارد و مجلس می تواند مشوق های سرمایه گذاری برای این شرکت ها در نظر بگیرد.


10315403
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است