سیاسی 23:52 - 03 مهر 1400

تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت تسهیل امور  ایرانیان مقیم آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سخنگوی وزارت امور خارجه، در آخرین برنامه قبل از ترک نیویورک، حسین امیر عبداللهیان در نشست صمیمانه‌ای با رئیس و کادر مدیریتی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به ایرانیان مقیم ایالات متحده قرار گرفته و در خصوص چالش‌ها و اقدامات ضروری که برای بهبود خدمت‌رسانی ضروری است تبادل نظر نموده و دستورات لازم را صادر کرد.

وزیر امورخارجه در این نشست که با حضور مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد برگزار و هیأت همراه برگزار شد، ضمن تشریح سیاست دولت سیزدهم در خصوص ایرانیان مقیم خارج، بر عزم قطعی جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس جمهور برای تکریم و رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا و تسهیل امور آنان در ارتباط با سرزمین مادری تاکید نمود.

امیرعبداللهیان افزود: این اهتمام در تمامی ارکان حاکمیت و قوای سه گانه وجود دارد تا حدی که پیش از این سفر، جناب آقای اژه ای رئیس محترم قوه قضائیه از اینجانب خواست این پیام را به ایرانیان مقیم آمریکا منتقل کنم که هیچ مانعی برای تردد آسان آنان وجود ندارد. علاوه بر این، جناب آقای قالیباف فضای مستقل ارتباطی را در تارنمای مجلس پیش بینی کرده است تا ایرانیان مقیم خارج به راحتی با قوه مقننه و مجلس در ارتباط باشند تا هر کجا که لازم است ساده سازی فرایندهای قانونی صورت پذیرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نخبگی و فرهیختگی جامعه بزرگ ایرانیان مقیم آمریکا، جامعه ایرانیان را سرمایه و فرصت بی بدیلی نامید که می‌بایست با هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذیربط از آن صیانت کرد.

وزیر خارجه ضمن برشمردن اقداماتی که در بخش‌های مختلف وزارت خارجه در ارتباط با خدمات کنسولی در دست طراحی و اجرا می‌باشد، یکی از مهمترین وظایف همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را خدمت‌رسانی بدون وقفه و تبعیض به همه ایرانیان عزیز معرفی نمود.

امیر عبداللهیان در این نشست، رفت و آمد و ارتباط هرچه بیشتر ایرانیان مقیم خارج با ایران را مایه قدرت و پیشرفت کشور از یک‌سو و آرامش جامعه فرهیخته ایرانیان از سوی دیگر دانست و بر تعهد دولت و وزارت خارجه برای رفع موانع و کاهش فرآیندهای بوروکراتیک غیر ضرور و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات برای روان‌تر شدن هرچه بیشتر خدمت‌رسانی، تاکید نمود.


11244318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیزاده گفت: معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف گسترش فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری و انفاق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، زودتر به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزارت دفاع گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است