بین‌الملل 09:19 - 22 آبان 1398
در شرایطی که اعتراضات ضد دولتی بخش‌هایی از هنگ‌کنگ را برای سومین روز متوالی فلج کرده است، این قطب مالی آسیا امروز (چهارشنبه) برای درگیری‌های بیشتر آماده می‌شود. با تشدید خشونت‌ها، برخی از مسیرهای ارتباطی، مدارس و کسب و کارها بسته شدند.

هنگ‌کنگ آماده گسترش اعتراضات و هرج و مرج بیشتر

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، درگیری معترضان و پلیس هنگ‌کنگ از شامگاه سه‌شنبه تا امروز در محوطه‌های دانشگاهی و دیگر نقاط ادامه یافته است و پیش از آن یک افسر ارشد پلیس گفت، این دولت‌شهر تحت حاکمیت چین "در آستانه سقوط کامل" قرار گرفته است.  

در جریان درگیری‌های شبانه، پلیس هنگ‌کنگ در چندین نقطه اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد و فعالان هم جاده‌ها را مسدود کرده، چندین خودرو را به آتش کشیده، بمب‌های دست‌ساز به سوی یک پاسگاه پلیس و قطار مترو پرتاب کرده  و به بخش‌هایی از یک فروشگاه خسارت وارد کردند.

خشونت‌ها پس از آن بالا گرفت که پلیس هنگ‌کنگ دوشنبه به سمت یک معترض غیر مسلح شلیک کرد و یک مرد در پیاده‌رو به آتش کشیده شد تا بدترین خشونت‌ها از زمان آغاز اعتراضات در بیش از پنج ماه گذشته رقم بخورد.

امروز هم هزاران تن از شهروندان هنگ‌کنگ مقابل ایستگاه‌های مترو صف کشیدند و سرویس‌دهی در برخی از خطوط ریلی تعلیق شده و جاده‌ها بسته شده‌اند. پلیس ضد شورش در ایستگاه‌ها مستقر شدند و معترضان موانعی در جاده‌ها و تقاطع‌ها کار گذاشتند. معترضان قصد دارند در مناطقی از جمله منطقه تجاری مرکزی که برخی از فروشگاه‌های لوکس را در خود جای داده است، اعتراضاتی برگزار کنند.

یک معترض ۲۱ ساله گفت: «می‌خواهیم اقتصاد هنگ‌کنگ تحت تاثیر قرار بگیرد تا دولت متوجه شود ما درباره درخواست‌هایمان جدی هستیم. هر روز در همه جا، مردم صدمه می‌بینند.»

شامگاه سه‌شنبه "دانشگاه چین" صحنه اعتراضات خشونت‌بار شد و انفجارها، هاله‌ای از دود، فریادها و صدای تیراندازی و در نهایت چندین مجروح رویت شد. مقام‌های بیمارستانی هنگ‌کنگ اعلام کردند، ۸۱ تن از روز دوشنبه زخمی شده‌اند که حال دو تن از آنان وخیم است.

بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها امروز تعطیل هستند. بسیاری از شهروندان هنگ‌کنگ برای رسیدن به محل کارشان به مشکل برخورده‌اند. بیرون از محوطه دانشگاه بپتیست هم پیس موانعی گذاشته است. حین درگیری‌های آنجا دست‌کم دو تن بازداشت شدند.

کری لام، مدیر اجرایی هنگ‌کنگ از دانشگاه‌ها خواسته است تا از دانشجویان بخواهند در اعتراضات شرکت نکنند. براساس اعلام پلیس،‌ دوشنبه بیش از ۲۶۰ تن بازداشت شدند و از ماه ژوئن مجموع بازداشتی‌ها به بیش از ۳۰۰۰ تن رسید.

انتهای پیام 


10292311
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است