بین‌الملل 19:49 - 06 اردیبهشت 1403
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.

عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد

دوناتلا روورا، مشاور ارشد عفو بین‌الملل می‌گوید کمبود منابع از یک سو و حملات هوایی مداوم ارتش اشغالگر از سوی دیگر مانع از تلاش‌ها برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در نوار غزه می‌شود.

به گزارش الجزیره، این مقام ارشد عفو بین‌الملل تاکید کرد: «جایی که شواهدی از جنایتی که دیروز انجام شده وجود دارد، ممکن است با بمباران امروز از بین برود». 

افزون بر این، روورا خاطرنشان کرد که سال‌هاست به بازرسان حقوق بشر اجازه ورود به غزه داده نشده است. وی تصریح کرد: «می‌توان فوراً کاری انجام داد. این برای مقامات اسرائیلی است که بلافاصله به بازرسان مستقل اجازه ورود دهند. اگر آنها چیزی برای پنهان کردن ندارند، نباید دلیلی برای جلوگیری از ورود بازرسان به غزه داشته باشند».

درخواست عفو بین‌الملل برای تحقیقات در غزه در حالی مطرح می‌شود که این هفته کشف یک گور دسته‌جمعی با ۳۲۴ جسد در بیمارستان «ناصر» در جنوب غزه ابعاد جدیدی از جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار ساخته است. سازمان ملل خواستار تحقیق «مستقل، موثر و شفاف» پیرامون این موضوع شده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی که سراسر نوار غزه را بمباران کرده، در روز‌های اخیر حملات خود را به شهر رفح در جنوب نوار غزه افزایش داده است. پزشکان در اوایل امروز (پنجشنبه) از ۵ حمله هوایی به این شهر خبر دادند که دست کم ۳ خانه را هدف گرفته و حداقل ۶ نفر از جمله یک خبرنگار را به شهادت رسانده است. 

با این حال، اعمال محاصره شدید بر این منطقه همچنان ادامه دارد و حتی کامیون‌های حامل تجهیزات پزشکی و مواد غذایی نیز با موانع زیادی مواجه می‌شوند.


12050642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را تهدید کرد که در صورت «توافق سهل انگارانه با حماس» کابینه را ترک می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معترضان صهیونیست به خیابان آمده و خواستار استعفای نخست وزیر و توافق برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید با لغو معافیت‌های مالیاتی دانشگاه‌ها و ابطال روادید دانشجویان معترض باید آنان را تحت فشار قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شمار دانشجویان بازداشتی اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا از ۲۳۰۰ نفر فراتر رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سرایاالأشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سیل شدید در جنوبی‌ترین ایالت برزیل ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشت و با ویران کردن پل‌ها و جاده‌ها حمل و نقل را مختل کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مقامات حماس می‌گوید که هیئت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره رسیده و مذاکرات فشرده‌ای را در خصوص آتش‌بس احتمالی غزه آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محله دیر الغصون در شمال طولکرم امروز شاهد جنایت جدید نظامیان صهیونیست بود که طی ۱۵ ساعت محاصره یک منزل مسکونی، دست‌کم ۵ فلسطینی را به شهادت رساندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است