سیاسی 12:23 - 05 بهمن 1395
یک عضو مجمع نمایندگان تهران:
یک عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی حادثه پلاسکو گفت: شاید اگر فضا را بازتر می‌گذاشتیم تا همه چیز روشن‌تر می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد.

فضای اطلاع‌رسانی در حادثه پلاسکو باید شفاف‌تر باشد

مهدی شیخ در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تدبیری که درنظر گرفته شد اثر معکوس داشت یعنی ستاد بحران خواست تدبیری کند که شایعه در جامعه طرح نشود؛ فضای انعکاس خبر را محدود کرد. این محدودیت به خوبی مدیریت نشد، شاید اگر این محدودیت مدیریت می‌شد جواب می‌داد، شاید هم جواب نمی‌داد و شاید اصلا محدود کردن در عصر و دوره ما جوابگو نیست. فکر می‌کنم شاید اگر فضا را بازتر می‌گذاشتیم تا همه چیز روشن‌تر می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: در این مرحله از همه مسئولین خواهش می‌کنم کاملا شفاف برخورد کنند. ذهنیتی که در جامعه ایجاد شده ناشی از این است که چیزی گفته شود و بعد تکذیب شود. حتی گفته شود کانال رسمی ما فلان رسانه است و حرف آن رسانه هم تکذیب شود یا یک ارگان، خبری را اعلام کند و خود آن ارگان خبرش را تکذیب کند.

او ادامه داد: ما وارد این فاز نشدیم که چه کسی مقصر است. تقصیری بوده یا نبوده که این فاجعه هم بهتر مدیریت شود و هم خانواده‌های داغدار در این مقطع خیلی اذیت نشوند و احساسات مردم جریحه‌دار نشود. از مسئولین امر می‌خواهم در این قضیه دقت بیشتری کنند تا اطلاع‌رسانی مناسب و قوی‌ای داشته باشند تا برخی ذهنیت‌ها که در جامعه ایجاد شده برطرف شود.

شیخ در رابطه با تکذیب اخبار اعلام شده هم گفت: متاسفانه این اتفاق افتاده و حتی اعلام شده که صداوسیما کانال رسمی اطلاع‌رسانی است، بعد صداوسیما چیزی می‌گوید و مثلا رئیس آتش‌نشانی آن را تکذیب می‌کند. چنین اتفاقاتی اصلا خوشایند نیست و به جز این‌که فضای ذهنیت‌آوری را برای مردم ایجاد کند نتیجه دیگری ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اعتماد مردم از رسانه‌ها قطعا سلب می‌شود؛ چه به رسانه‌های رسمی و چه به سایر رسانه‌های کشور ضربه خواهد زد و اعتماد مردم خدشه‌دار می شود. نگذاریم در این مقطع که احساسات مردم جریحه‌دار است با این فضاسازی‌ها مواجه شوند. مخصوصا این‌که رسانه‌های بیگانه هم به دنبال بهره‌برداری از این فضای مبهم هستند. سعی کنیم فضا را تا می توانیم شفاف کنیم.

انتهای پیام


8707904
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است