بین‌الملل 10:58 - 13 آذر 1395
روسای امنیتی اروپا هشدار دادند که داعش بار دیگر به اروپا حمله می‌کند و این بار ممکن است از خودورهای بمب گذاری شده،‌ حملات سایبری و جنگ افزارهای شیمیایی استفاده کند.

اروپا باید خودش را آماده مقابله با حملات جدید داعش کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هشدارها در حالی از سوی رهبران امنیتی اروپا مطرح شده که شبه نظامیان اروپایی در حال بازگشت به کشورهایشان از عراق و سوریه هستند.

ژیل دو کرشوف، هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا گفت، نمی‌توان اعلام کرد که دقیقا چه تعداد از شبه نظامیان در حال حاضر به دنبال توطئه برای انجام حمله در اروپا هستند.

وی تخمین زده که حدود 2500 اروپایی در خاورمیانه حضور دارند. اما در پی شکست داعش در موصل،‌ حلب و سایر مناطق اروپا باید این شبه نظامیان را رهگیری کند چون احتمال این مساله وجود دارد که آنها به کشورهای خود بازگردند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما باید آمادگی لازم را برای مقابله با این شبه نظامیان داشته باشیم چون برخی از آنها از عراق و سوریه به اروپا باز می‌گردند. آنها تلاش می‌کنند تا به اروپا بازگردند و ما نمی‌خواهیم همان اشتباهی را که در دهه 80 میلادی در زمان خروج نیروهای شوروی از افغانستان مرتکب شدیم، بار دیگر هم انجام دهیم. آن زمان ما مجاهدین را به حال خودشان رها کردیم و اوضاع در افغانستان به شدت بهم ریخت. خلافت فیزیکی در حال نابودی است اما ما هنوز خلافت مجازی را داریم و این روند به داعش کمک می‌کند تا دست به حملات مستقیم بزند.

برخی از اروپایی‌ها که در میان آنها زنان و کودکان شبه نظامیان نیز هستند، ممکن است ترجیح دهند تا با وجود شکست داعش در منطقه، در خاورمیانه باقی بمانند. سایرین نیز در مناطقی چون لیبی می‌مانند چون این مناطق به پایگاه های جدید داعش تبدیل شده و از اینترنت برای نیرو گرفتن استفاده می‌کنند.

 دو کرشوف در ادامه گفت: ما باید این اختلاف نظرها و شکاف‌ها در همکاری امنیتی میان کشورهای اروپایی را حل و فصل کنیم. باید برای مقابله با این شبه نظامیان که از مرزهایمان عبور می کنند، آماده باشیم. بخش سخت این مساله رسیدگی به ریشه شکایت از شبه نظامیان است. روش های پیشروی در حلب و نحوه رسیدگی به مساله شکایت جمعیت سنی ها در عراق و سوریه باید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین به تاکتیک‌های جدید داعش شامل استفاده از خودروهای بمب گذاری شده در اروپا که در عراق و سوریه رایج است اشاره کرد و گفت:‌ آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی باید آماده باشند تا با این تاکتیک ها مقابله کنند. در حال حاضر استفاده از اینترنت یکی از راهکارهای به خدمت گرفتن نیروها و رادیکالی کردن اشخاص است. در حال حاضر سازمانهای تروریستی از اینترنت به عنوان سلاح استفاده نمی‌کنند تا دست به حملات بزنند. تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. اما نمی توانیم آن را دست کم بگیریم یا به آن دقت نکنیم.

هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا ادامه داد:‌ اتحادیه اروپا باید به صورت فعال با تهدیدهای شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و اتمی مقابله کند.

وی با اشاره به تصمیم انگلیس در همکاری نزدیکتر با یوروپل گفت: تبادل اطلاعاتی در خارج از چارچوب اتحادیه اروپا رو به گسترش است. بریگزیت بر این همکاری اثری نخواهد گذاشت.

انتهای پیام


8437899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست نسبت به خطرات تشدید تنش‌ها با حزب‌الله هشدار داد و گفت تعداد بالای موشک‌های مقاومت، سیستم‌های دفاع هوایی را دچار مشکل می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد که دولت بایدن ساخت اسکله موقت در ساحل غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه، درخواست‌ها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه افزایش یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است