بین‌الملل 09:19 - 07 اردیبهشت 1403
یک مقام صهیونیست نسبت به خطرات تشدید تنش‌ها با حزب‌الله هشدار داد و گفت تعداد بالای موشک‌های مقاومت، سیستم‌های دفاع هوایی را دچار مشکل می‌کند.

برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رژیم صیونیستی در حال افزایش آمادگی خود برای یک جنگ بالقوه همه جانبه با نیرو‌های حزب‌الله لبنان است، اما به اذعان مقامات صهیونیست، «تشدید نبرد اسرائیل با حزب‌الله مملو از خطر خواهد بود».

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست نوشت: «حزب‌الله قدرتمندترین گروه شبه نظامی در خاورمیانه محسوب می‌شود و گمان می‌رود ۱۵۰ هزار موشک دراختیار داشته باشد که برخی از آنها برد کافی برای رسیدن به هر نقطه‌ای در اسرائیل را دارند». 

این مقام صهیونیست که نامش فاش نشده گفت: «اسرائیل از هفتم اکتبر تا کنون هدف حدود ۱۷ هزار راکت، موشک و گلوله توپخانه‌ای قرار گرفته که حدود دو سوم آنها از مرز عبور کرده‌است. در صورتی که یک جنگ تمام عیار در شمال آغاز شود، حدودا روزی ۵ هزار موشک از لبنان شلیک خواهد شد. علاوه بر این، چند صد موشک دیگر توسط دیگر نیرو‌های (مقاومت) در یمن، عراق و سوریه شلیک خواهد شد». 

مقام اسرائیلی در ادامه گفت: «حجم عظیم موشک‌ها می‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل را تا نقطه شکست آزمایش کند، تعداد تلفات را افزایش دهد و زندگی روزمره را مختل کند. همچنین حزب‌الله حتما تلاش خواهد کرد تا تاسیسات زیرساختی اسرائیل مثل نیروگاه‌ها، لوله‌های آب و همچنین بنادر دریایی، فرودگاه‌ها و سایت‌های ارتباطی را هدف قرار دهد». 

بلومبرگ می‌نویسد که نیرو‌های صهیونیست از ابتدای جنگ علیه غزه تقریبا هر روز با حزب‌الله لبنان تبادل آتش داشته‌اند، اما اکنون در حال انجام اقدامات جدید مثل تمرینات نظامی بیشتر برای نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی در شمال سرزمین‌های اشغالی هستند.  از سوی دیگر، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهان محلی از «تسریع آمادگی برای نبردها» مطلع شده‌اند.

هراس رژیم صهیونیستی از مقابله جدی با حزب‌الله و افزایش آمادگی‌ها در حالی رخ می‌دهد که ارتش این رژیم در حال تدارک حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه است. این حمله حتی از جانب متحدان رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته و سبب نزاع درون کابینه رژیم نیز شده است. اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس در این خصوص می‌گوید: «عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است».


12050723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس‌های امنیتی یمن جزئیات خنثی کردن عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فاش کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کارشناسان اروپایی هشدار دادند افزایش اجاره‌ها و قیمت‌های بالای مسکن، خطر تبدیل‌شدن قاره سبز به یک میدان جنگ مهم را افزایش می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست تایید کرد نخست وزیر این رژیم با اقدامات خود و تهدید حمله به رفح، مذاکرات را پیچیده کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ریاست اقلیم کردستان تاکید کرد سفر رئیس این اقلیم به ایران حامل این پیام است که اربیل تهدیدی برای ایران نخواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک هفتاد فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان سوریه و منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با تهدید‌های مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس «آنروا» روز دوشنبه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، پیامد ویرانگری برای ۱.۴ میلیون نفر خواهد داشت و به معنای رنج و کشتار بیشتر مردم است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است