بین‌الملل 13:55 - 06 خرداد 1402
مقامات ترکیه از تکمیل ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران در شرق این کشور خبر دادند.

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات ترکیه در استان «وان» در شرق این کشور گفتند که ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی ۲۹۵ کیلومتری ترکیه با ایران تکمیل شده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مقامات محلی استان وان همچنین گفتند که ترکیه به تلاش‌ها و تدابیر خود برای ممانعت از مهاجرت غیر قانونی و قاچاق ادامه می‌دهد.

ترکیه و ایران ۵۶۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک دارند که ۲۹۵ کیلومتر از آن مشرف به استان «وان» ترکیه است. عملیات دیوار کشی در این مرز از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. مقامات ترکیه سال گذشته گفته بودند که دیوارکشی در مرز با ایران تا پایان ۲۰۲۳ میلادی به پایان خواهد رسید.

مقامات استان وان همچنین به خبرگزاری آناتولی گفتند که این دیوار مرزی مجهز به برج های دیدبانی دارای پرژکتور، دوربین و سنسورهای حرارتی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی است و در صورت بروز لزوم پهپادهای گیان مرزبانی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درخواهند آمد.

به گفته آن‌ها شرکت‌های پیمانکار در کنار حفر گودال تاکنون حدود ۹۶ کیلومتر از این دیوار را ساخته‌اند و ۱۹۹ کیلومتر دیگر از آن باقی مانده است.

آناتولی در ادامه نوشت که نیروهای مرزبانی ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۳ مانع ورود غیر قانونی ۴۲۵۹۲ هزار نفر از ایران به ترکیه شده‌اند.

اما دیوار کشی مختص مرز ایران نیست؛ ترکیه در مرز با سوریه در جنوب این کشور نیز دیواری به طول ۸۳۷ کیلومتر ساخته است. ترکیه همچنین با گارد ساحلی از دو سال گذشته حفاظت از بزرگترین دریاچه این کشور، یعنی دریاچه وان را برابر هجوم مهاجران آغاز کرده است.

این در حالی است که یونان، کشور همسایه ترکیه بارها مقامات آنکارا را بی‌تفاوتی در قبال جان پناهجویان و تلاش در انتقال آن‌ها به مرزهای این کشور متهم کرده است. یونان بارها از برخورد خشونت آمیز مرزبانان ترکیه با مهاجران خبر داده است.

یونان نیز در ابتدای سال ۲۰۲۲ از تکمیل دیوار ۴۰ کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد محتمل پناهجویان از این نقطه به اروپا به ویژه بعد از تحولات در افغانستان خبر داد.

پایان پیام/م


11901023
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است