بین‌الملل 23:45 - 17 اردیبهشت 1403
ارتش رژیم صهیونیستی از بمباران مواضع حماس در شرق رفح خبر داد.

تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح

گرچه جنبش حماس موافقت خود را با طرح آتش بس پیشنهادی مصر اعلام کرد، اما با این وجود، مقامات صهیونیست همچنان بر طبل جنگ کوبیده و خواستار اجرای عملیات زمینی در رفح هستند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از انجام بمباران گسترده شرق رفح خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: مواضع جنبش حماس در شرق رفح هدف حملات هوایی قرار گرفت. با این حال، طی ساعات آینده جزئیات بیشتر درباره این عملیات منتشر خواهد شد. 

این حملات پس از دستور تخلیه مناطق شرقی رفح  انجام می‌شود. 

مقامات فلسطینی می‌گویند صهیونیست‌ها با هدف ایجاد رعب و وحشت برای تخلیه مناطق شرقی رفح، میزان حملات هوایی خود به این منطقه را تشدید کرده اند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز از فرار هزاران فلسطینی به مناطق غربی رفح خبر داد. 

تشدید عملیات اسراییل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تایید اسراییل نیست.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز از طرف‌های حماس و رژیم صهیونیستی خواست گام‌های بعدی برای رسیدن به توافق به منظور استقرار صلح در غزه را بردارند و از تشدید بیشتر تنش‌ها اجتناب کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی


12053743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» نتایج تازه ترین تحلیل های آمار جمعیتی ترکیه نشان دهنده کاهش قابل توجه در گروه های سنی نوجوان و جوان در این کشور است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رسانه های پاکستانی گزارش دادند با میانجی گری بزرگان قبایل، مقامات طالبان و پاکستان بر سر آتش بس توافق کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک روزنامه عبری زبان در مقاله ای تحلیلی اعتراف کرد، حملات اولیه حزب الله برای مشخص شدن نقاط ضعف اسرائیل بوده و اکنون این جنبش از این نقاط ضعف کمال استفاده را می برد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» کمیته امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرد «ورود بدون مجوز» افراد از مناطق مرزی با افغانستان ممنوع است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در جریان درگیری میان گروه های مسلح وابسته به دولتی در غرب لیبی دستکم یک نفر کشته و 22 تن دیگر مجروح شدند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جان مرشایمر، استاد برجسته روابط بین الملل با اشاره به تحولات غرب آسیا بعد از طوفان الاقصی و تقابل ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه می گوید که رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» پس از پنج روز درگیری پراکنده در امتداد خط مرزی مورد مناقشه «دیورند»، مقامات حکومت طالبان و پاکستان در ولایت «پکتیا» به میز مذاکره نشستند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از وزیران کابینه رژیم اسرائیل از چرایی تداوم حملات به نوار غزه سخن گفت و یکی از فرماندهان سابق رژیم اسرائیل بر اظهارات این وزیر صحه گذاشت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک سازمان برجسته حقوق بشری با بیان اینکه اقدامات اسرائیل در نوار غزه به معنای واقعی جنایت جنگی بوده و نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می شود تاکید کرد در نتیجه بسته ماندن گذرگاه رفح ده ها بیمار و مجروح در غزه جان خود را از دست داده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مقام های محلی طالبان در «غور» و «فاریاب» اعلام کردند در سیل ویرانگر در این دو ولایت افغانستان حدود 70 نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است