بین‌الملل 19:54 - 09 اردیبهشت 1403
سناتور دموکرات یهودی الاصل آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نبوده بلکه تبیین حقیقت است.

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر


12051470
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» گرفتن قدرت و مسئولیت در حزب عدالت و توسعه تبدیل به یک رانت و امتیاز شده و بسیاری از مقامات بالا، به محض این که پست از آن ها پس گرفته شود، وفاداری را فراموش کرده و از حزب فاصله می گیرند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین با بیان اینکه مقاومت نبرد طوفان الاقصی را با برنامه ریزی دقیق انجام داد و از بهای بزرگی که قرار بود بپردازد آگاهی داشت تاکید کرد مقاومت در غزه موفق شد یک «جنگ جهانی» را شکست دهد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک نشریه اروپایی در مطلبی هجوم مهاجران از انگلیس به ایرلند در سایه طرح ضد مهاجرتی سوناک را عامل تشدید مناقشات بین لندن و دوبلین و ایجاد شرایط بسیار دشوارتر برای پناهجویان ارزیابی کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: روش های نتانیاهو در نسل کشی در غزه به سطحی رسیده که حسادت هیتلر را هم برانگیخته است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اظهار داشت: «هدف داعش و جریان موسوم به مقاومت القای پیام ناامنی از افغانستان است، اما آنها در خاک افغانستان وجود خارجی ندارند».
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رفتار زشت و توهین آمیز نماینده رژیم اسرائیل پس از موافقت اکثریت اعضای مجمع عمومی با عضویت فلسطین، نه یک اتفاق که یک مکتب بنیادی در رژیم صهیونیستی است که ریشه در تاریخ جعلی آن دارد و هر نهاد بین المللی را تنها زمانی قبول دارد که در خدمت این ...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مذاکرات رو به جلویی در مسیر ارتقای روابط قاهره و تهران داریم.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات 2020، کنترل خود را از دست داده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک رسانه عبری زبان ادعا کرد، آمریکا پیشنهاد همکاری اطلاعاتی علیه حماس را در مقابل عدم حمله به رفح داده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» برخی از کشورها و نمایندگی های سیاسی منطقه و جهان در پی اعلام شمار جان باختگان سیل در افغانستان که به بیش از 2 هزار کشته و زخمی رسیده است ابراز همدردی و درخواست کمک های فوری کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است