اقتصادی 09:10 - 11 اردیبهشت 1403
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تا امروز ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور جمع آوری شده است.

جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت گفت: موضوع اصلی ما خوراک صنعت پتروشیمی ها است و ما وظیفه داریم راهبرد رهبر انقلاب به سرانجام برسد.

او افزود: صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی توانسته خوب عمل کند چرا که در گذشته هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشد،امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

مهمترین راهبرد صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی‌ها است و از این لحاظ بی نیاز شویم.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.


12051909
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: خط اصلاح جریان مالی صنعت برق را تا تحقق اهداف تعیین شده، با جدیت پیگیری می کنیم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه سال گذشته مالیات 90 درصد صنوف ومشاغل، از صفر تا 20 میلیون تومان بوده است، گفت: پارسال میانگین مالیات ستانی از اصناف و بازاریان فقط هفت میلیون تومان بوده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» با وجود آنکه 9 استان با افت بیش از 10درصدی بارش ها نسبت به شرایط نرمال مواجه اند، متوسط بارش های امسال پس از گذشت 232 روز از سال آبی، به شرایط نرمال رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» علیرغم اینکه صاحبان صنوف و مشاغل در پایین ترین سطح حداقل 10 برابر کارمندان و کارگران حداقل بگیر در سال درآمد دارند، ولی نگاهی به جدول مالیات پرداختی صنوف و مقایسه آن با کارمندان عذاب آور است
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 26 سنت معادل 0.31 درصد افزایش به 83 دلار و 53 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد افزایش به 2377 دلار و 96 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون پیشین وزیر اقتصاد ، با اشاره به روایت مراجع بین المللی از وضعیت اقتصاد ایران در دهه 90 گفت: بانک جهانی دهه 90 اقتصاد ایران را به دهه از دست رفته تعبیر می کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون تعاون وزارت کار از لزوم اختصاص سهم حداقل 10 تا 25 درصدی منابع تسهیلات بانک ها به بخش تعاون خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیرکار کار از آزاد شدن فرصت های شغلی با ساماندهی اتباع خارجی خبر داد و گفت: وزارت کشور ساماندهی اتباع خارجی در کشور را در دستور کار قرار داده است که اگر ساماندهی و مدیریت شود، بخشی از فرصت های شغلی بیشتر در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت. ...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» پالایشگاه های آسیا واردات نفت خاورمیانه را بخاطر کاهش حاشیه سوددهی و افزایش قیمت نفت عربستان کاهش داده و در عوض واردات از آمریکا و برزیل را افزایش داده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است