بین‌الملل 19:58 - 09 اردیبهشت 1403
تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مسئله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آنها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت‌های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد‌ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشار‌ها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنس‌گرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی‌ها در مخالفت با آن بلند شد. برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنس‌گرایی را تایید می‌کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

 


12051474
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به دعوت همتای ویتنامی خود امروز وارد هانوی شد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک مقام حماس با تاکید بر آمادگی مقاومت برای ادامه نبرد با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که مردم و مقاومت فلسطین کارت های فشار زیادی در دست دارند و به هر قیمتی به مبارزه با اشغالگری ادامه می دهند و منطقه تنها با احیای کامل حقوق مردم فلسطین به ثبا...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سفارت ایران در تفلیس در واکنش به هو شدن خواننده اسرائیلی در یوروویژن نوشت: رای واقعی مردم این است؛ نسل کشی را متوقف کنید!
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک رسانه پاکستانی در تحلیلی نوشت طالبان از تنش ها میان آمریکا، چین و روسیه در راستای تحکیم پایه های حکومت خود سود می برد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه بدون پایان کامل جنگ امکان پذیر نیست و جبهه شمالی هم وضعیت بسیار بدی دارد، به نتانیاهو و کابینه وی توصیه کردند هرچه زودتر توافق آتش بس کامل در غزه را بپ...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سفیر دولت یمن در ایران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه همایش گفت وگوهای ایرانی-عربی گفت که این نشست، پایداری ملت فلسطین را تقویت و اجماع عربی-ایرانی با کشورهای مختلف به وجود می آورد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان اعلام کرد برای صدور مجوز حمل ونقل کالاهای تجاری با پاکستان به توافق موقت رسیده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وکلای تونسی در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به ساختمان کانون وکلای این کشور در مرکز پایتخت، امروز اعتصاب سراسری برپا و از حضور در دادگاه ها خودداری می کنند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» نشست هم اندیشی در امور کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان با وزیر امور خارجه کشورمان برگزار و در آن بر توسعه مناسبات و ایجاد تحول در روابط دوجانبه با پاکستان تاکید شد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» برخی کارشناسان معتقدند که هدف اسقف اعظم و نیروهای سیاسی اطراف او بازگرداندن نفوذ روسیه در ارمنستان است، برخی دیگر معتقدند که مردم به رهبری گالستانیان برای مبارزه با دولت پاشینیان، علیه سیاست مخرب امتیازات یکجانبه و واگذاری اراضی ارمنستان قی...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است