بین‌الملل 16:05 - 08 اردیبهشت 1403
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اعتراض به بالا بودن تعداد فلسطینیان بازداشت‌شده از سوی این رژیم، خواستار کشتار فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها شد.

درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها

«یدیعوت آحارونوت»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست این هفته کابینه این رژیم خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد.

این اظهارات بن گویر در پاسخ به اظهارات «هرتزی هالوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر درباره بازداشت تعدادی از فلسطینی‌ها در غزه بیان شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این موضوع که تعداد شهروندان فلسطینی بازداشتی در نوار غزه بالاست، خواستار شلیک به آنها حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد و این شهروندان بی دفاع را به زعم خود تروریست خواند و گفت: "چرا ارتش اسرائیل تروریست‌ها را قبل از تسلیم شدن و دستگیری، نمی‌کشد؟ آیا نمی‌شد تعدادی از آنها را کشت؟ با این همه بازداشتی چه باید کرد؟ "

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در حالی خواستار اعدام فلسطینی‌ها پیش از بازداشت شده است که نهاد‌های حقوق بشری درباره وضعیت بغرنج اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کرده اند.

اخیرا، مرکز حقوق بشری فلسطینی «میزان» از اوضاع ناگوار سه هزار زندانی فلسطینی در نوار غزه خبر داد که از زمان حمله به این منطقه، به دست اشغالگران به بند کشیده شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سه هزار فلسطینی به دست اشغالگران بازداشت شده اند که در میان آنها زنان، کودکان، سالخوردگان و پزشکان به چشم می‌خورند.

مرکز حقوق بشری میزان گزارش داد: این بازداشت شدگان در زندان‌های «نفحه» و «النقب» به سر می‌برند و ارتباط آنها با دنیای خارج قطع است.

این مرکز در ادامه به انتقال ۳۰۰ بازداشتی از غزه که ۱۰ کودک در میان آنها وجود دارد، به زندان‌های «عسقلان» و «عوفر» برای بازجویی خبر داد.

مرکز حقوق بشری میزان از انواع شکنجه و رفتار تحقیرآمیزی خبر داد که علیه بازداشت شدگان اعمال و کرامت انسانی آنها از زمان بازداشت تا رسیدن به مراکز بازجویی لگدمال می‌شود.

این درحالی است که اسیران اهل غزه که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، روایات هولناکی از شرایط بازداشت بیان کردند.

یکی از نوجوانان فلسطینی که از سوی اشغالگران آزاد شده است، از اهانت و ضرب شتم به دست اشغالگران با وجود اینکه از ناحیه شکم، پشت و پا زخمی شده بود، خبر داد.

یکی دیگر از اسیران نیز پایش را به سبب شکنجه و اهمال پزشکی از دست داده است.

گروه حقوق بشری «دفاع مدنی فلسطینی» در غزه نیز از اوضاع ناگوار ۱۵۰ اسیر آزاد شده از سوی اشغالگران خبر داد که در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، کمیته بین المللی صلیب سرخ از موارد شکنجه طولانی مدت علیه بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که اطلاعی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان در دست ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار همکاری رژیم صهیونیستی با این کمیته برای اطلاع از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان شد.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه فاش کرده بود که بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان در معرض شکنجه شدید و رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا


12051107
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» عربستان حمله شهرک نشینان صهیونیست تحت نظارت نظامیان این رژیم به مقر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در قدس اشغالی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک رسانه نزدیک به طالبان از بازداشت دو مسئول پاکستانی داعش در افغانستان خبر داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک سازمان برجسته حقوق بشری به جنایات صهیونیست ها در کرانه باختری اشاره و تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی، فلسطینیان را در کرانه باختری به طرز غیرقانونی و بدون اینکه این افراد تهدیدی داشته باشند، عامدانه به قتل می رسانند و اعدام می کنند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب اپوزیسیون راستگرا در مقدونیه شمالی در انتخابات اخیر در این کشور توانست گوی سبقت را از حزب حاکم سوسیال دموکرات ربوده و نامزد ریاست جمهوری این حزب به عنوان اولین رئیس جمهور زن سکان این سمت را بر عهده می گیرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حماس با بیان اینکه کشف مداوم گورهای دسته جمعی در بیمارستان های غزه بیانگر سطح غیرقابل تصور وحشی گری صهیونیست ها علیه مردم بی گناه فلسطین است از نهادهای بین المللی مربوطه خواست این جنایات را مستند کرده و اقدام جدی برای محاکمه صهیونیست ها انج...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل درباره بحران غزه به صورت تلفنی گفتگو کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره صرف قسمت زیادی از سود حاصل از دارایی های بلوکه شده روسیه برای تقویت دفاع اوکراین توافق کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت که هدف گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از اعمال تهدید و فشار بر قضات دیوان کیفری بین المللی، مصونیت بخشیدن به جنایات جنگی و نسل کُشی رژیم صهیونیستی است و این یک اقدام شرم آور و نگران کننده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» گروه تروریستی داعش در بیانیه ای مسئولیت حمله به خودروی نیروهای طالبان در مرکز ولایت بدخشان را به عهده گرفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که برای سومین سال متوالی، رهبران و سفرای کشورهایی که سیاستی تهاجمی و غیردوستانه در قبال روسیه در پیش گرفته اند، به مراسم "رژه پیروزی" به مناسبت هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، دعوت نشده اند. 

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است