علمی فناوری 07:56 - 26 تیر 1398
توسط پژوهشگران آمریکایی ابداع شد
پژوهشگران آمریکایی روش جدیدی برای تولید تاسواره‌ها ارائه داده‌اند که نسبت به روش‌های پیشین، ایمن‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

روش ایمن و کم‌هزینه برای تولید تاسواره‌ها

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، یافتن راه حل‌های کم‌هزینه برای تولید ماهواره‌های کوچک موسوم به "تاسواره"(CubeSat)، یکی از بحرانی‌ترین قسمت‌های گسترش تجارت این ماهواره‌ها است. اندازه کوچک و هزینه کم تاسواره‌ها که به اندازه یک قرص نان هستند، آنها را به انتخاب‌های مناسبی برای تولیدات تجاری در سال‌های اخیر تبدیل کرده است.

نخستین نمونه تاسواره‌ها، در سال ۱۹۹۹ تولید شد و از آن زمان تا به حال، بیش از ۱۰۰۰ نمونه تاسواره ابداع و ارائه شده‌اند. گسترش و کاربرد سریع نانوماهواره‌ها، علاقه به سیستم‌های قدرتمند پیشران را افزایش داده است.

پژوهشگران "دانشگاه پردو"(Purdue University) آمریکا، نوعی سیستم پیشران برای نانوماهواره‌ها ابداع کرده‌اند که از یک محرک مایع استفاده می‌کند.

"الکسی شاشورین"(Alexey Shashurin)، استادیار مکانیک پرواز و فضانوردی دانشگاه پردو گفت: نوآوری ما می‌تواند به مشخص کردن چالش‌های کنونی سیستم‌های پیشران تاسواره از جمله کوتاه بودن عمر مفید، خطرات آلودگی و چالش‌های اقتصادی کمک کند. سیستم ما می‌تواند ماموریت را بهتر و مطمئن‌تر اجرا کند. سوخت مایعی که ما به کار برده‌ایم، خطر آلوده کردن سیستم را به همراه ندارد.

شهرت تاسواره‌ها، تا حدود زیادی به خاطر پیشرفت در کوچک‌سازی لوازم و حسگرهای الکترونیکی است که امکان استفاده از تاسواره‌ها را برای ماموریت‌های فضایی فراهم می‌کند.

شاشورین افزود: ما گام مهمی در ابداع سیستم‌های محرک قوی برای تاسواره‌ها برداشته‌ایم تا کارایی آنها را طی ماموریت‌ها افزایش دهیم.

پژوهشگران در حال حاضر در جستجوی شرکایی هستند تا نسبت به تجاری‌سازی ابداع خود اقدام کنند و آن را در حوزه فناوری به ثبت برسانند.

این پژوهش، در مجله "IEEE" به چاپ رسید.

انتهای پیام


10179896
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است