استانی 10:00 - 29 دی 1398
ایسنا/چهارمحال و بختیاری مبتکر طرح "سامانه هوشمند در حوزه شیلات" در چهارمحال و بختیاری از تسهیل فعالیت حدود ۲۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر در این ایده خبر داد.

اجرای طرح "سامانه هوشمند حوزه شیلات" راهی برای رفع مشکلات این حوزه

 رضا باقری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آن‌جا که چهارمحال و بختیاری رتبه نخست پرورش ماهیان سردابی را به خود اختصاص داده است و بزرگ‌ترین شرکت‌ها و واحدهای صنعتی در حوزه شیلات در این استان قرار دارند، از طرفی به دلیل فعالیت قبلی در زمینه پرورش ماهیان سردابی و تجربیات کسب کرده، بر آن شدیم تا عمده مشکلات استان را در این زمینه شناسایی و با ارائه این ایده برای مرتفع کردن آن اقدام کنیم .

این مبتکر با اشاره به مشکلات در دو قسمت تولید و فروش، تصریح کرد: در سامانه هوشمند جدید در حوزه شیلات اکثر مشکلات افرادی را که در حوزه شیلات اعم از تولیدکننده، پرورش‌دهنده، شرکت‌ها، واحدهای صنعتی، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان، تجار و صیادان آب‌های شمال و جنوب مشغول به فعالیت هستند، شناسایی و راه‌حل‌هایی برایشان در این سامانه ارائه شده است.

وی با بیان این‌که تمرکز در این سامانه تسهیل فعالیت پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی است، گفت: نخستین مزیت طرح، حذف سلسله دلالان میان تولیدکنندگان، پرورش‌دهندگان و فروشندگان است، مزیت دیگر اعلام قیمت روزانه انواع آبزیان در سایت است که با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا فروشنده تصمیم به عرضه محصولات خود در بازار می‌گیرد.

این دانشجوی مهندسی صنایع  پیشبرد بازار به سمت تعیین قیمت منصفانه برای محصول از سوی تولیدکنندگان را از دیگر مزایای این ایده دانست و ادامه داد: تولیدکنندگان می‌توانند نیازمندی‌های خود مانند شریک کاری و یا سرمایه‌گذار را از طریق این سامانه پیدا کنند، به‌علاوه آنان می‌توانند مزرعه و تجهیزات خود را از این سایت فروخته و همچنین ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند با متخصصان در زمینه تولید ارتباط داشته و از کامل‌ترین و جدیدترین مطالب آموزشی که در قالب پکیج‌ها و دوره‌های آموزشی در این سامانه ارائه می‌شود استفاده کنند و از آخرین روش‌های تولید مطابق علم روز دنیا بهره برده و به بازدهی بیشتری برسند.

 باقری در نظر گرفتن یک سری از پنل‌ها و داشبردهای مدیریتی به‌منظور مدیریت مزرعه برای پرورش‌دهندگان، هشدارها و راهنمایی‌ها در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل برای پرورش‌دهندگان و تهیه کردن غذا و مکمل‌ها برای ماهیان از طریق سایت را از دیگر امتیازات این طرح دانست.

این مبتکر تصریح کرد: مزایا در قسمت شرکت‌ها شامل ارتباط مستقیم و بدون واسطه با پرورش‌دهندگان، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، افزایش تاثیرپذیری تبلیغات، استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی، نظرسنجی و دریافت بازخورد سریع و دستیابی به بازار مرجع با جامعه آماری بالا است.

وی در ادامه گفت: تا کنون فعالیت حدود ۲۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر در این ایده تسهیل شده که این رقم جامعه مخاطب ما بدون تجار، شرکت‌های صنعتی و شرکت‌های حمل و توزیع را شامل می‌شود و این تعداد مربوط به آمار سال ۹۷ است و پس از شروع فعالیت اصلی در سایت از ۲۰ روز آینده، بسیاری از رقم‌ها مشخص خواهد شد.

باقری با بیان شعار ایده با نام "تولید علمی و فروش آسان"، گفت: این سامانه چند زبانه  است و تجار در کشورهای عربی شدیدا علاقمند به فعالیت در این حیطه هستند که تولیدکنندگان ما از طریق سایت می‌توانند تولیدات خود را به این کشورها عرضه ‌کنند.

مبتکر طرح سامانه هوشمند در حوزه شیلات خاطرنشان کرد: کمبود حمایت مالی از سوی ارگان‌ها، فرآیند طولانی گرفتن مجوزها، عدم حمایت سازمان شیلات، کمبود تبلیغات از سوی پارک علم و فناوری و رسانه‌های استان، در دسترس قرار ندادن ارقام و آمار از عمده دغدغه‌های فکری مجموعه است.

انتهای پیام


10351396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است