بین‌الملل 20:57 - 29 فروردین 1403
سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت: استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

منبع: ایرنا


12048320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا ارسال کمک‌های مالی به اوکراین را منوط به افزایش بودجه اروپا برا کمک به کی‌یف دانست.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جان کربی استفاده از واژه‌هایی همانند انتفاضه در محیط دانشگاه کلمبیا را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا ضمن درخواست از حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس گفت ایالات متحده بر برقراری آتش‌بس و بازگرداندن اسرا به خانه متمرکز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه فرانسه در دیدار با نتانیاهو حمله به رفح را ایده بدی خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد کارکنان بخش درمان غزه در بحبوحه جنگ، با چالش بحران روانی مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش خواستار انجام تحقیقات بین المللی مستقل درباره کشف گور‌های جمعی در ۲ بیمارستان غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به اینکه اجرای برجام در نتیجه خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های اروپایی به بن‌بست کشیده شد، ادعا‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به اینکه اجرای برجام در نتیجه خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های اروپایی به بن‌بست کشیده شد، ادعا‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه روسیه با اشاره به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت پوتین گفت واشنگتن با مخالفت با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد اسرائیل ریاکاری می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات آمریکایی می‌گویند جنگ غزه مانع راهبرد منطقه‌ای بایدن می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است