اجتماعی 10:06 - 29 دی 1398

لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضاء شورایاری

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در جریان صد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد، گفت: عدم تدبیر در مدیریت زمینه ساز ایجاد نارضایتی، ترسیم مسیر حرکت غلط و از بین برنده دستاوردها و اقدامات اثر بخش است؛ امری که برای حل آن باید به انسجام و هماهنگی سازمانی پناه برد.

او افزود: متاسفانه در حالی که شورای پنجم برای برگزاری انتخابات شورایارها، انتشار و در دسترس قرار دادن اطلاعات عملکردی شهرداری از طریق سامانه شفافیت با انواع مشکلات، کارشکنی‌ها و تفسیرهای مختلف از قانون مواجه بود و بالاخره توانست این اقدامات را به سرانجام برساند، اما جالب آن است که این روزها شاهد مکاتبات بهت آور و سلیقه محور بر خلاف این مسیر در شهرداری هستیم!

فراهانی تاکید کرد: متاسفانه برابر نامه شماره ۴۴۸۷۶ مورخ ۱۵/ ۱۰ / ۱۳۸۸- ستاد مدیریت محله شاهد تاکید بر منع مکاتبه مستقیم اعضاء شورایاری با مدیران شهرداری و عدم ارائه اطلاعات راجع به پرسنل، املاک، قراردادها و دیگر موارد مربوط به سرای محله هستیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: اموری که نه تنها مبنای قانونی نداشته، بلکه مغایر با رویه‌ی شورای پنجم بوده و تنها مبنای آن سلیقه‌ی شخصی است.

او عنوان کرد: ابتدا که چند نفر از اعضاء شورایاری این موارد را تلفنی یا در پیامک بازگو کردند، برایم باور نکردنی بود؛ اما با دیدن تصویر نامه، متاثر شدم و تاسف خوردم! نامه‌ای که نه تنها با رویه‌ی شورا در مورد شورایاران بیگانه است، بلکه نگارنده آن یک بار هم ۱۷ بند وظایف شورایاران عزیز را در مصوبه «اصلاح موادی از مصوبه تشکیل انجمن‌های شورایاری شهر تهران» مصوب ۸/ ۳ / ۱۳۹۸ به شماره ۵۸۷۸ مطالعه نکرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حق مشارکت شورایاران عزیز، در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضاء شورایاری به ویژه در ستاد مدیریت محله» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر شهردار تهران زمینه‌های استفاده بهینه از مشارکت شورایاران عزیز را در اداره محلات شهرمان تهران فراهم سازیم، بدون شک اصلاح این رویه و ابلاغ ابطال این مکاتبه از سوی شهردار می‌تواند در این مسیر امید بخش باشد.


10351424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است