اجتماعی 00:03 - 19 اسفند 1399
تلاشی روزافزون در سنگاپور برای کاهش آلودگی گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات اقلیمی باعث شد که ساحل شمالی این کشور به دریایی از صفحات خورشیدی براق تبدیل شود.

راه حل سنگاپور برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی

به گزارش ایسنا، علت این تلاش‌ها آن است که سنگاپور می‌خواهد به سابقه خود به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده آلودگی‌های دی‌کسید کربنی آسیا بر اساس سرانه، رسیدگی کند.

این بنا که از ساحل سنگاپور تا تنگه جوهور (مابین این شهر-کشور و مالزی) ادامه می‌یابد، مزرعه خورشیدی تازه‌سازی است که ۱۳ هزار صفحه خورشیدی را بر روی سطح دریا شناور می‌کند.

این صفحات خورشیدی با امکان تولید تا ۵ مگاوات برق می‌تواند برق کافی برای مصرف حداقل ۱۴۰۰ آپارتمان در هر سال را فراهم آورد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این باره آورده است، مهندس یک شرکت سنگاپوری که وظیفه اجرای این پروژه را بر عهده دارد، گفته است که دریا برای این کشور که فضای محدودی روی زمین دارد، راه حلی فراهم آورده است تا بتواند به تولید انرژی تجدیدپذیر اقدام کند.

وی گفت: دریا خط مقدم جدید برای نصب سلول‌های خورشیدی است.

به علت فضای محدود و نیز نبودِ دسترسی به گزینه تولید برق با انرژی آبی و بادی، سنگاپور در حرکت خود به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر با چالش‌های لجستیکی مواجه است.

اما گروه‌های مدافع محیط زیست همچنان این کشور را متهم به رسیدگی نکردنِ کامل به مشکل تغییرات اقلیمی خود کرده‌اند، چرا که بالا آمدن سطح آب دریا به خطری رو به افزایش برای آینده این کشور مبدل شده است.

سازمان «ردیابی اقدامات اقلیمی» در تحلیل خود گفت: گرچه سنگاپور تلاش‌های خود را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تقویت کرده است اما اهداف این کشور برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ میلادی ضعیف هستند.

این سازمان همچنین اظهار داشت که در ماه آوریل، سنگاپور استراتژی تولید آلودگی کمتر در طولانی‌مدت را منتشر کرد که بنا دارد اوج آلودگی این کشور را در سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ به نصف برساند. این برنامه حاکی از عدم تعهد در رساندن آلودگی کربنی به صفر خالص است و این کشور بنا دارد به آن هدف در زودترین زمان ممکن در نیمه دوم قرن جاری دست یابد.

بنابر گزارش ایندیپندنت، سازمان ردیابی اقدامات اقلیمی گفت: سنگاپور باید هدف خود را بر اساس معاهده پاریس تا سال ۲۰۳۰ تقویت کند که می‌تواند پایه‌ای برای اهداف بلندمدت بلندپروازانه‌تر آن باشد.

انتهای پیام


10983352
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است