اقتصادی 11:35 - 09 فروردین 1403
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سه هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید در نواحی مختلف صادر شده است.

صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از صدور سه هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی برای نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی است که از امروز شروع و تا فردا ۱۰ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه  از جمله مخاطرات این  هشدار هواشناسی است.

ضیائیان اظهار کرد: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان  از جمله  شهرهای است که‌ درگیر این سامانه بارشی می شوند.

او گفت:احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: هشدارسطح زرد برای افزایش گرادیان فشاری طی فردا صادر شده  که براثر این سامانه شاهد وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم بود.

وی افزود: بوشهر،کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان، شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان از جمله  استان های درگیر این سامانه است.

ضیائیان گفت: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا هشدار دیگری است که طی امروز و فردا رخ می دهد و در این مدت افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر می رسد.

وی گفت: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز درگیر این وزش باد می شوند و  خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی وجود دارد.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.


12042486
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل ترانزیت، لجستیک  سازمان بناد رو دریانوردی گفت: همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان در قالب سرمایه گذاری های لجستیکی از بندر چابهار آغاز و کلید خورد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بازار‌های برق منطقه‌ای در ٨ ماه عادی سال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: صادرات و حضور در بازار‌های بین الملل راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۴ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار از مجموع جمعیت دام سبک، ۱۸ میلیون راس آماده کشتار بوده که این میزان بیش از سنوات گذشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چشمگیری در تجارت الکترونیک داشتیم به طوری که در سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰ درصدی را تجربه کردیم که حاکی از عزم دولتمردان برای حمایت از این حوزه بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۸ اردیبهشت با افزایش ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بانک مرکزی گفت: تاکنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است