گوناگون 09:47 - 26 تیر 1398
شاید شما هم مانند بسیاری ندانید که فون واژه چیست و چگونه می‌توان سیم‌کارت فون واژه را تهیه کرد؟

فون واژه؛ خاص بودن در دنیای شماره تلفن‌ها!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ستاره اول، در حال حاضر یکی از محصولات ارائه شده در وبسایت‌های ستاره‌سیم و رندترین خدمات مرتبط با فون واژه می‌باشد. شما می‌توانید با ورود به بخش فون واژه در این وب‌سایت‌ها سیم‌کارت فون واژه خود را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

فون واژه یا Vanity Number را می‌توان یک مسیر تبلیغاتی برای صاحبان کسب‌وکار و افرادی که دوست دارند خاص‌تر باشند در نظر گرفت. این روش می‌تواند جایگزین متد انتخاب شماره تماس‌های رند شده یا در کنار آن مورد استفاده قرار بگیرد.

این متد در واقع بخشی از شماره تلفن شما را با حروف جایگزین می‌کند. چنین ترفندی بیشتر برای کسب‌وکارهای بزرگی که می‌خواهند شماره تلفن خود را کاملاً شخصی‌سازی کرده تا برای کاربران به‌یادماندنی‌تر شده و به صورتی خاص‌تر جلوه کند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های بزرگی در دنیا از فون واژه‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلاً شماره تلفن سامسونگ در آمریکا ۱۸۰۰Samsung و شماره تلفن اپل ۱۸۰۰Apple است. حروفی که در این شماره تلفن‌ها وجود دارد هرکدام نمایانگر یک عدد است که با برگرداندن همه حروف به اعداد نظیر آن‌ها، شماره تلفن کامل به دست می‌آید. شاید بپرسید خوب چه استانداردی برای تبدیل حروف به شماره وجود دارد؟

پیشتر استاندارد مورد استفاده کشورهای مختلف برای این تبدیل متفاوت بود اما در چند سال اخیر یک استاندارد واحد برای فون واژه در نظر گرفته شده است. در واقع همان حروفی که روی تلفن‌های خانگی و موبایل‌های صفحه کلیددار استفاده شده و می‌شود، برای تبدیل حروف به شماره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این روش در ایران هم تا حدودی رواج دارد و برخی شرکت‌ها و افراد برای شخصی‌سازی شماره تماس‌های خود از آن استفاده کرده‌اند. بگذارید برای اینکه با طرز کار فون واژه بیشتر آشنا شوید از یک مثال استفاده کنیم؛ مثلاً شماره تلفن ۰۹۱۲printer را درنظر بگیرید. اگر حروف آن را به اعداد تبدیل کنیم شماره تلفن ۰۹۱۲۷۷۴۶۸۳۷ به دست می‌آید. درواقع مالک این شماره با استفاده از فون واژه کاری می‌کند که به خاطرسپاری شماره تماسش آسانتر شده و از شماره تلفن‌های دیگری که با ۰۹۱۲ شروع شده متمایز شود.

در ستاره سیم می‌توانید با ورود به بخش فون واژه از امکاناتی مثل تبدیل فون واژه به شماره، فروش فون واژه و تبدیل شماره به فون واژه استفاده کنید. در رندترین هم قابلیت تبدیل فون واژه به شماره گنجانده شده و با وارد کردن فون واژه مورد نظرتان می‌توانید شماره متناظر آن را تحویل بگیرید.

انتهای رپرتاژ خبری


10179956
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است