بین‌الملل 13:37 - 08 مهر 1401
سخنگوی طالبان ضمن محکوم کردن حمله امروز به مرکز آموزشی در غرب کابل گفت: اقدامات جدی برای کشف و مجازات عاملان انجام خواهد شد.

طالبان: با عاملان انفجار در مرکز آموزشی غرب کابل برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به دنبال انفجار امروز در مرکز آموزشی در غرب کابل، سخنگوی طالبان ضمن محکومیت این حادثه گفت که عاملان این حادثه مجازات خواهند شد. 

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت:«طالبان  حمله به کورس کاج را وحشت بزرگ خوانده و آن را به شدت محکوم می کند. اقدامات جدی برای کشف و مجازات عاملان انجام خواهد شد.»

حمله امروز به مرکز آموزشی در غرب کابل همچنین با واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین، نیز در واکنش به هدف قرار گرفتن دانش‌آموزان، گفت که این کشتار قساوت‌بار کار دشمنان صلح و پیشرفت کشور است.

در همین حال، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز گفته است که سازمان ملل این ظلم و جنایت را محکوم و با همه‌ی عزاداران این حمله ابراز همدردی می‌کند.

سفارت ایران در افغانستان نیز حمله تروریستی در یک مرکز آموزشی در غرب کابل را محکوم کرده  است. 

سفارت ایران در کابل در توئیتی نوشته است:«سفارت جمهوری اسلامی ایران وقوع حادثه ددمنشانه و تروریستی در غرب کابل که منجر به شهادت و جراحت شماری از مردم بی گناه به ویژه دختران و پسران دانش_آموز افغانستانی گردید را شدیدا محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این حادثه جانسوز اعلام می نماید.»

صبح امروز انفجاری در مرکز آموزشی در کابل رخ داده که منجر به شهادت 20 نفر و زخمی شدن شماری از دانش‌آموزان این مرکز آموزشی شده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل در این باره گفت: «بر اساس آمار اولیه دست‌کم 19 نفر در حمله‌ی امروز در مرکز آموزشی کاج جان باخته‌اند و 27 تن دیگر زخمی شدند.»

/پایان پیام/


11699471
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است