اجتماعی 15:29 - 27 بهمن 1398

تامین جهیزیه ۱۱ هزار زوج پشت نوبتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ذوالفقار یزدان مهر، گفت: در راستای پویش «حلقه وصل باشیم» که با همکاری معاونت مشارکت ها، توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی شکل گرفت، موسسات غیر دولتی که در حوزه ازدواج و خانواده فعال بودند همچنین مجمع خیرین کشور به میدان آمدند و این  امرسبب شد تا یک اتفاق مبارک در زمینه  تامین جهیزیه زوج ها رخ دهد.

وی افزود: سیاست ما این بود که جهیزیه کل مددجویانی که در پشت نوبت تهیه جهیزیه هستند را تامین کنیم.

یزدان مهر با بیان اینکه مجموع اعتبارات دولت در این خصوص مبلغ ۵ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: با توجه به  این  مبلغ  به هر زوج یک میلیون تومان اختصاص می یافت که  اگر قرار بود به هر کدام از زوج های پشت نوبت این رقم را اختصاص دهیم  ۴ الی ۵ سال زمان لازم بود تا این تعداد جهیزیه خود را تامین کنند.

به  گفته وی، به همین منظور با همکاری خیرین و موسسات غیر دولتی هر دو هفته یک بار برنامه جشن ازدواج و تامین جهیزیه برگزار می شود  که دو هفته پیش نیز در استان کرمانشاه این مراسم برگزار شد که طی آن برای  ۴۲۰ زوج پشت نوبت تامین جهیزیه،  مبلغ ۵ میلیون تومان برای خرید جهیزیه از سوی  سازمان و دو میلیون تومان نیز از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و موسسه خیریه حضرت رقیه اختصاص یافت.

معاون سازمان بهزیستی افزود: امروز نیز ۲۰۰ زوج تهرانی که پشت نوبت تامین جهیزیه بودند موفق به دریافت ۱۰۰ قلم از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه  و ۱۰۰ قلم هم از سوی سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان تهران شدند که به وسیله مشارکت های مردمی جمع آوری شده بود.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: کمک خوبی هم از موسسات خیریه خارج از کشور جمع اوری شده است که به دلیل وجود تحریم ها هنوز وارد کشور نشده است که با ورود این کمک ها مشکلات ما تا حدودی رفع خواهد شد.


10396816
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اشرف زاده گفت: تجزیه و تحلیل ۱۶۳ بخش صنعت و زنجیره تامین آنها نشان داده است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان نسبتا یا شدیدا به طبیعت و خدمات آن وابسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است