استانی 14:24 - 03 مهر 1397

هرگونه بی حوصلگی و سستی در امور قضایی موجب خسران خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری کل استان آذربایجان غربی، توکل حیدری ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه افزود: هرگونه بی حوصلگی و سستی در امور قضایی موجب خسران خواهد بود و انجام وظایف با دقت و به درستی مصداق آیه یا یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ است.

وی ادامه داد: افتخار دستگاه قضائی حرکت در مسیر قانون است و این دستگاه بیش از هرنهاد و ارگان دیگری با قانون سر و کار دارد. اما در این میان نکته مهم نحوه اجرای قانون است که امیدواریم به نحو احسن انجام گیرد.

رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه، نیز ضمن گرامیداشت ایام محرم و عرض تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در رژه روز نیروهای مسلح اهواز و همچنین هفته دفاع مقدس مردم ایران گفت: آنچه که از بدو قبول این مسئولیت در اولویت اول را داشته است، بحث قانونمداری و اجرای صحیح آن بوده است.

محمد علمی، افزود: در همین راستا سعی شد قانون با دلسوزی و با اهتمام به حقوق شهروندی و رویکردهای کرامت‌مدار و نه امنیت‌مدار اجرا شود. تکریم ارباب رجوع، از جمله موارد مهم در بحث حقوق شهروندی است و باید در نظر داشت که مشروعیت دستگاه قضائی در گرو اعتماد مردمی است.

همچنین در ادامه رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه در جایگاه سخنرانی حاضر و با تسلیت ایام محرم، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: راهبردهای جدید دستگاه قضائی نیاز به استفاده از ظرفیت‌های موجود و خرد جمعی دارد. در این راستا چالش‌هایی وجود دارد که تنها راه برون رفت از آنها خرد جمعی است.

حسین مجیدی، افزود: تراکم بالای پرونده، آفت بزرگی برای دستگاه قضائی است که اطاله دادرسی را منجر می‌شود. باید ورودی‌های پرونده‌های قضائی کنترل شود و در همین راستا کنترل دفاتر خدمات قضائی را نیز لازم و ضروری است. این کنترل را می‌توان بدین صورت تعریف کرد که برای مثال برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود قریب به ۱۰ پرونده ایجاد می‌کنند که اخلال در امورات دستگاه قضائی را منجر میشود.

حسین مجیدی پیش از این مسئولیت دادستان شهرستان خوی را بر عهده داشته است و محمدعلمی، بعد بیش از ۵ سال ریاست کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه، در دادسرای دیوان عالی کشور مشغول به ادامه خدمت خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات محمد علمی، رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه و همچنین پرویز علیزاده معاون سابق پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و همچنین باقر شافع، معاون قضائی سابق رئیس کل دادگستری استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تقدیر و احکام انتصاب حسین مجیدی به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه و مرتضی حاتمی به عنوان معاون جدید پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به ایشان تحویل شد.


9918919
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است