بین‌الملل 15:54 - 05 بهمن 1395
مخالفان سوری پس از قرائت بیانیه پایانی نشست آستانه اعلام کردند که از این بیانیه راضی نیستند و نشست نتوانست آنگونه که باید انتظارات آنها را برآورده کند.

اعلام "نارضایتی" مخالفان سوری از بیانیه پایانی رسمی نشست آستانه/ متن بیانیه پایانی مخالفان

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سخنگوی هیات مخالفان در نشست ژنو پس از قرائت بیانیه پایانی به دلیل آنچه که "نادیده گرفته شدن نقش نظامی ایران در سوریه" خواند، گفت که مخالفان از این نشست رضایت ندارند.

مخالفان سوری پیشتر مطالباتی مانند "خروج تمامی گروه‌های شبه نظامی خارجی و نیروهای وابسته به ایران از سوریه" را مطرح کرده بودند که نماینده دولت این کشور با بی‌اساس خواندن این ادعاها گفته بود در صورت تداوم چنین خواسته‌هایی مذاکرات قابل ادامه نخواهد بود.

محمد علوش، رئیس هیات اعزامی مخالفان سوریه در مذاکرات آستانه که مخالفاتشان را با این مذاکرات اعلام کرده بودند با طرح این ادعا که نظام سوریه آتش‌بس در این کشور را در هفت منطقه نقض کرده بر لزوم خروج نیروهای خارجی از سوریه از جمله نیروهای ایران، حزب‌الله لبنان و عراق تاکید کرد. وی همچنین متن بیانیه مخالفان را قرائت کرد که در آن بر موارد زیر تاکید شده است:

-  انجام اقدامات بازدارنده علیه ناقضان آتش‌بس در سوریه و کمک رسانی به ساکنان مناطق درگیر

- لغو محاصره مناطقی که تحت کنترل نظام سوریه است از جمله وادی بردی، غوطه شرقی دمشق و جنوب آن و حمص

- آزادی تمامی بازداشت شدگان توسط نظام سوریه

- مکلف شدن روسیه به آزادی همه زندانیان از زندان‌های نظام حاکم سوریه

- تاکید بر پایبندی به آتش‌بس و لزوم پایبندی همه گروه‌ها به آن

- تاکید بر برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت و دیگر گروه‌های حاکم بر سوریه و تمامی کسانی که دستشان به خون مردم سوریه آلوده است

- تاکید بر لزوم اجرای بیانیه ژنو یک در تاکید بر خروج تمامی نیروهای خارجی از خاک سوریه

- درخواست از تمامی کشورهای جهان برای اتخاذ اقداماتی در حمایت از مخالفان و غیرنظامیان سوری

انتهای پیام


8709459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است