اقتصادی 13:22 - 05 آبان 1395
اصغرفخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی، در جریان مذاکره با هیات فنلاندی از ادامه مذاکرات با ایرباس و بوئینگ و سایر شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما خبر داد.

ادامه مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی، صبح دیروز در ملاقات با کای مویکاینن وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند و هیئت تجاری همراه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را به هیئت فنلاندی یادآوری کرد.

فخریه کاشان با اشاره به وضعیت صنعت هوانوردی ایران به هیئت فنلاندی، گفت: مذاکرات ایران با ایرباس و بوئینگ برای خرید هواپیما ادامه دارد و  با نهایی شدن خریدهای ایران از ای‌تی‌آر، برزیل و کانادا تا ۸ سال آینده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیما به ناوگان هوایی ایران اضافه می‌شود و گفت: این فرصت برای شما و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد که وارد معاملات هوایی ایران شوید.

وی هم‌چنین در خصوص حضور هیات تجاری از فنلاند به ریاست وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند گفت: فنلاندی‌ها در ایران به دنبال پیدا کردن زمینه‌های همکاری مشترک هستند.

قائم‌مقام وزیر دراموربین الملل و تامین مالی، با اعلام اینکه ایران زمینه‌های همکاری در دریا، زمین هوا و مسکن را به طرف مقابل معرفی کرد، گفت: فنلاندی‌ها برای توسعه روابط با ایران اعلام آمادگی کردند و قرار شد نتایج مذاکرات را اعلام کنند.

به گفته وی قرار است امروز (چهارشنبه) تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی امضا شود که بر اساس آن اعتبارات کوتاه مدت برای تجارت فنلاند باایران، در اختیار ایران قرار داده شود.

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی در پایان افزود:فنلاندی‌ها علاقه مندند که ایران شبکه ریلی خود را به روسیه و از روسیه به فنلاند ادامه دهند.





انتهای پیام/






8248587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است