استانی 10:42 - 06 تیر 1396
معاون طب سنتی وزارت بهداشت مطرح کرد:
نطنز - معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: با توجه به وجود بیش از ۶۰۰ گونه گیاه دارویی در نطنز، تاسیس مرکز مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی در نطنز گام بسیار مهمی در این حوزه است.

ضرورت تأسیس مرکز مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی در نطنز

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خدادوست صبح سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نطنز با داشتن طبیعت غنی و بیش از ۶۰۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده می تواند به عنوان شهر پایلوت در حوزه گیاهان دارویی مطرح شود.

وی افزود: در فاصله برگزاری جشنواره نخست تا امروز، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان نطنز با رشد ۳۰ درصدی روبرو بوده که زمینه توسعه بیشتر تولید گیاهان دارویی در بخش کشاورزی منطقه کاملا وجود دارد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به تنوع آب و هوایی نطنز تأکید کرد: از آنجایی که این شهرستان دارای تنوع آب و هوایی متفاوتی است به طوری که هم کوهستانی و هم کویری است، تاسیس مرکز مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی در نطنز امری مهم برای توسعه این بخش در منطقه و کشور محسوب می شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمان برگزاری جشنواره و خارج از آن، دایر کردن رشته گیاهان دارویی در دانشگاه های شهرستان و کشور یکی از نخستین و مهمترین گام های توسعه کشاورزی در حوزه کشت و تولید گیاهان دارویی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


9206943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است