استانی 16:42 - 28 اسفند 1396
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:
زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف روز به‌روز پررنگ می‌شود و جوانان گرایش زیادی برای حضور در این مراسم دارند.

حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف روز به‌ روز بهتر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خاتمی ظهر دوشنبه در جلسه اعتکاف در محل دفتر امام جمعه زنجان، افزود: خادمینی که در مراسم معنوی اعتکاف بسترهای لازم برای معتکفین را فراهم می‌کنند باید به این خدمت خود افتخار کنند.

وی  بابیان اینکه قبل از انقلاب مراسم معنوی اعتکاف خیلی کمرنگ بود، اظهار کرد: مراسم اعتکاف قبل از انقلاب در  شهر قم تنها با حضور طلاب و روحانیون برگزار می‌شد و مردم حضور چندانی در این مراسم معنوی نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف روزبه‌روز پررنگ می‌شود و جوانان گرایش زیادی برای حضور در این مراسم دارند.

خاتمی تأکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف این مراسم در سال‌های گذشته بررسی‌شده و نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود تا شاهد مراسم پررنگ و معنوی اعتکاف در استان باشیم.

وی، افزود: باید برنامه‌ها طوری مدیریت شود که معتکفین مراسم معنوی اعتکاف را با منزل اشتباه نگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه خوشبختانه سال‌به‌سال این مراسم به خوبی برگزار می‌شود، گفت: به همه ارگان‌ها ابلاغ‌شده که هیچ مدیری حق ندارد از منابع دولتی برای مراسم معنوی اعتکاف استفاده کند و فرد تنها می‌تواند از هزینه شخصی خود کمک کند.

خاتمی گفت: باید خادمین و دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به برگزاری مراسم معنوی خوب و بهتر این مراسم مدیریت لازم را داشته باشند و از مانع از حضور کودکان زیر ۱۵ سال در این مراسم شوند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف بسیار بالا بوده است، افزود: قبل از انقلاب اعتکاف تنها محدود به چند مسجد و حوزه علمیه بود که به برکت انقلاب امروز هزاران معتکف در مساجد حاضر می‌شوند.


9720550
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است