اقتصادی 13:15 - 28 دی 1398
معاون سازمان راهداری به ایسنا خبر داد
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از باز بودن همه راه‌های فرعی و اصلی کشور در پی بارش برف و باران در روزها و هفته گذشته خبر داد و گفت: حدود ۳۰ روستا در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در پی سیل اخیر باقی مانده‌اند که راه ندارند و همه تلاشمان را می‌کنیم تا ۲۴ ساعت آینده این راه‌ها بازگشایی شود.

باز کردن راه ۳۰ روستای هرمزگان و سیستان تا ۲۴ ساعت آینده

به گزارش ایسنا، در پی ورود سامانه بارشی در هفته گذشته و وقوع سیل در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰۰ روستا راهشان مسدود شد و برخی دیگر از استان‌ها نیز تا همین امروز به دلیل بارش برف با مشکلاتی در راه‌های مواصلاتی‌شان مواجه شدند. البته در روزهای پس از وقوع سیل هر روز از تعداد روستاهایی‌ که دسترسی زمینی به آن‌ها نبود کاسته می‌شد.

حیدر مطاعی -معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- با اشاره به اینکه حدود ۳۰ روستا و محور روستایی در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان باقی مانده‌اند که راه روستایی ندارند، به ایسنا گفت: از صبح امروز تا کنون پنج راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است و در استان هرمزگان تنها پنج محور روستایی وجود دارد که به دلیل صعب العبور بودن هنوز بازگشایی نشده است اما همه تلاش خود را می‌کنیم که اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای نیفتد همه راه‌های روستایی این دو استان را تا ۲۴ ساعت آینده بازگشایی کنیم. که البته این کار برای استان سیستان و بلوچستان خیلی سخت است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت راه‌های اصلی و فرعی کشور افزود: با وجود بارش برف سنگین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ارتفاعات منتهی به چالوس هیچ کدام از راه‌های اصلی و شریانی مسدود نشده است چرا که در آماده باش ۱۰۰ درصد قرار داریم و بارش‌های صورت گرفته نیز به صورت ممتد و ادامه‌دار نبوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در هیچ جایی از کشور نقطه یا محوری وجود ندارد که به حالت بحرانی رسیده و مشکلی در آن به وجود آمده باشد اما به صورت ۱۰۰ درصد در این ایام در آماده باش هستیم تا بتوانیم هر چه بهتر طرح راهداری زمستانی را اجرا کنیم.

مطاعی با بیان اینکه مردم سعی کنند در شرایطی که کولاک در مسیری پیش‌بینی می‌شود، تردد خود را به حداقل رسانده یا به زمان دیگری موکول کنند، تاکید کرد: به همه رانندگان توصیه می‌کنیم، قبل از تردد از جاده‌های برف‌گیر ضمن به روز کردن اطلاعات‌شان از مسیر و آب و هوای آن، الزامات اولیه مسافرت زمستانی مانند داشتن زنجیر چرخ را رعایت کنند تا مشکلی برای خود و دیگر رانندگان ایجاد نکنند. چرا که اگر به عنوان مثال یک ماشین سنگین در آب وهوای برفی، الزامات مورد نیاز را رعایت نکند، نتنها باعث مسدودی یک محور و مسیر خواهد شد بلکه بیش از دو ساعت طول می‌کشد تا بتوانیم آن خودرو را جابه‌جا کنیم.

انتهای پیام


10350075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و در صورت پرداخت تسهیلات ساخته می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های رگباری، سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی از امکان جبران خلاء عملکردی در دامداری‌ها با استفاده از خوراک کامل دام خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش جوجه‌ریزی‌ها، ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ در راستای تعدیل قیمت در بازار باید صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق مصوبه شورای عالی مسکن، ثبت آگهی ملکی در سکو‌های اینترنتی منوط به احراز هویت مالک و کد پستی ملک در سامانه املاک و اسکان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است