بین‌الملل 09:53 - 28 بهمن 1398
پلیس جمهوری آذربایجان رهبران اپوزیسیون را دستگیر و معترضانی را که برای شرکت در تظاهراتی علیه نتایج مورد مناقشه انتخابات پارلمانی به باکو آمدند، جمع‌آوری کرد. برخی دیگر از سیاستمداران نیز در این شهر دستگیر شدند.

دستگیری معترضان و رهبران اپوزیسیون توسط پلیس جمهوری آذربایجان

به گزارش ایسنا، ده‌ها تن از معترضان توسط پلیس آذربایجان در مقابل مقر کمیسیون مرکزی انتخابات در باکو دستگیر شدند.

خبرگزاری دویچه وله گزارش کرده است، منتقدان الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان قصد اعتراض به پیروزی حزب علی‌اف در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را داشتند؛ انتخاباتی که به گفته ناظران بین‌المللی شامل تخلفات بسیاری بوده است.

با این حال، به گفته شاهد عینی خبرگزاری رویترز، پلیس این کشور مانع معترضانی شده که قصد شرکت در این اعتراضات را داشته‌اند و آن‌ها را سوار اتوبوس‌هایی کرده است.

برخی از این معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "نتایج انتخابات را باطل کنید" و "خواستار انتخابات آزاد هستیم". پلیس همچنین سه تن از رهبران اپوزیسیون این کشور از جمله ایلگار ممدلی، رهبر حزب "آلترناتیو جمهوری‌خواه"، عارف حاجیلی، رهبر حزب "مساوات" و روسلان عزتلی، رهبر جنبش اپوزیسیون "D18" را دستگیر کرد. طبق بیانیه‌ای از سوی حزب مساوات، شماری دیگر از نامزدهای اپوزیسیون و ناظران انتخاباتی نیز دستگیر شده‌اند. برخی از این رهبران اپوزیسیون در نزدیکی خانه‌هایشان یا مقر احزاب خود دستگیر شده‌اند.

مشخص نیست که چند تن در رابطه با این اعتراضات در بازداشت پلیس هستند. حاجیلی، رهبر حزب مساوات پس از آزاد شدن در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد، برخی از دستگیرشدگان "در ون‌های پلیس به مناطق دورافتاده و بیابانی در 200 تا 300 کیلومتری باکو منتقل شده و در آن جا رها شده‌اند".

این سرکوب تنها چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که پلیس به طرز خشونت‌آمیزی معترضان را از همین مکان متفرق کرد. خبرنگاران بدون مرز اظهار کرده، حدود هفت خبرنگار در عملیات نیروهای ویژه علیه تحصن در مقابل کمیسیون انتخاباتی آذربایجان "دستگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند".

انتهای پیام


10397663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است