استانی 21:25 - 04 مهر 1400
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:
ایسنا/اردبیل نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: در زیارت اربعین بیش از ۶۰ صفت امام حسین (ع) ذکر شده است و همچنین صفات دشمنان سیدالشهدا بیان شده است.

۶۰ صفت امام حسین(ع) در زیارت اربعین ذکر شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ۴ مهر در اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» اظهار کرد: زیارت اربعین مورد تاکید است و قرائت زیارت اربعین هم مورد سفارش است اما توصیه می‌شود قبل از قرائت زیارت اربعین حتماً چندین بار ترجمه این زیارت را مطالعه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه امام ناجی انسان‌ها است، اضافه کرد: امام حاضر است که خود آسیب ببیند ولی تلاش می‌کند که دیگران را نجات دهد.

نواب اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای ۴ بخش است که بخش اول در مورد مدیریت جهادی و اعتماد به اصل «ما می‌توانیم»، بخش دوم پیرامون برکات انقلاب اسلامی در گام اول انقلاب اسلامی، بخش سوم در مورد اقتدار جمهوری اسلامی و بخش چهارم هم توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه نام و یاد امام حسین (ع) بعد از قرون متمادی و بعدازاین همه دین ستیزی هنوز زنده است، تصریح کرد: آزادی بهترین حق انسان است و امام حسین (ع) در شب عاشورا به یارانش می‌گوید آزاد هستید که بروید.

حجت‌الاسلام دکتر شمس الله مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) هم گفت: علم عقل و نقل ابزار فهم دین هستند.

وی با بیان اینکه ما هروقت حنجره و قلممان از اهل‌بیت بگوید و بنویسد مثل آب جاری رودخانه، رود جانمان را جلا خواهد داد، تصریح کرد: جامعه لاجرم تغییراتی در خود دارد اما مهم سمت‌وسو، موضوع و مکانیسم تغییرات است و شاخص این تغییرات باید ائمه اطهار و اربعین باشد.

انتهای پیام


11245964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است