علمی فناوری 13:13 - 13 آذر 1395
محققان در تحقیقات خود دریافتند که در برخی شغل ها به دلیل استرس و فشار کاری شمار افرادی که دست به خودکشی می زنند بیش از سایر مشاغل است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همه ما بارها و بارها شکست های بزرگ و کوچک و از دست دادن افراد دور یا نزدیک را تجربه کرده ایم . هر چند غم و ناراحتی جزئی از زندگی انسان است، اما گاهی برخی افراد آن چنان در اندوه غرق می شوند که برای ادامه زندگی روزمره دچار شبهه شده و فکر خودکشی به سرشان می زند. در بسیاری از مواقع فرد به دلیل فشار شغلی یا ناملایمات رییس و مسئولان یا فشار مالی و حقوق کم تصمیم به پایان دادن زندگی خود می گیرند؛ در واقع یکی از عوامل موثر در خودکشی شغل افراد است.


این شغل ها را انتخاب نکنید خطر خودکشی در کمین است


خودکشی پشت پا زدن به زندگی و رها کردن همه علایق به دلیل غم و اندوه بسیار است. افراد اغلب بیشتر ساعت های روز را در محیط کار سپری می کنند. محققان در یک تحقیق بر روی میزان تاثیر شغل افراد بر افزایش و کاهش خودکشی مطالعه کردند.


محققان موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا (NIOSH) با توجه به مطالعه منتشره نگاه دقیقتری به این موضوع داشته و نتایج تحقیقات خود را در مجله آمریکایی طب پیشگیری منتشر کردند.


آمار بالای خودکشی در آمریکا
در سال 2013، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها  41 هزار و 149 خودکشی در ایالات متحده را گزارش کرده است. در مجموع حدود یک میلیون نفر در سراسر جهان جان دست به خودکشی می زنند. عوامل روان شناختی هر سال موجب افزایش شمار  تعداد خودکشی در جهان می شود.


محققان در روند تحقیقات خود دریافتند که خودکشی در محل کار یکی از پرطرفداران روش های انتخابی برای پایان دادن به زندگی است.


دکتر تیزمن اپیدمیولوژیست موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا در این باره می گوید: شغل افراد درهویت و سلامت روانی فرد تاثیر زیادی گذاشته و با توجه به افزایش شمار خودکشی های محل کار، تیم تحقیقاتی ما  بر آن شدند که عوامل خطر مرتبط با شغل و خودکشی را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.


زنان بیشتر خودکشی می کنند یا مردان؟
تیزمن و تیم تحقیقاتی اش عوامل مرتبط و غیرمرتبط به شغل را در ایجاد تمایل فرد به خودکشی که در اداره آمار نیروی کار بین سال های 2003 تا 2010 ثبت شده بود مورد مطالعه قرار دادند. 


بر اساس این مطالعه مشخص شد که بیش از هزار و 700 نفربه علت عوامل روانی به وجود آمده در محیط کار دست به خودکشی زدند. در این میان مردان 15 برابر بیشتر از زنان و کارگران در سنین بین 65 تا 74 سال، چهار برابرافراد بین سنین 16 تا 24  سال به علت  فشارهای محیط کار دست به خودکشی زدند.


در روند این مطالعه محققان دریافتند که در دسترس بودن سلاح و دارو در افراد با استرس بالا و زیر فشارهای اقتصادی نقش مهمی در افزایش خودکشی ایفا می کند. عوامل روانی مانند افسردگی و استرس در اثر محیط کار و شغل افراد در افزایش خطر خودکشی تاثیرگذار است.


اگر در این شغل ها کار می کنید، خطر خودکشی در کمین شما است:
مأموران اجرای قانون و فعالان در دادگاه ها و زندان ها 
آتش نشان ها 
کارآگاهان 
سربازان
کشاورزان، کارگران شیلات و جنگلداران
تکنسین های نصب و راه اندازی،تعمیرکاران، افراد شاغل در تعمیر و نگهداری خودرو
رانندگان کامیون 
کارگران
مدیران کسب و کار
افرادی که به حساب های مالی رسیدگی می کنند
سرایداران و نظافت چی ها


منبع:medical


انتهای پیام/

8439356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است