بین‌الملل 00:28 - 07 آبان 1395
یکی ازعناصر گروه تروریستی داعش از نقش بارزانی در ورود آنان به کرکوک خبر داد.

افشای نقش بارزانی و ترکیه در نفوذ داعش به کرکوک

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک تروریست داعشی که به چنگ نیروهای بسیج مردمی شهر کرکوک افتاده، گفت: نیروهای وابسته به رئیس کردستان عراق آنها را برای هدف قرار دادن استان کرکوک، به این شهر وارد کرده اند.

بر اساس اعلام آسیا نیوز این داعشی اعترافات خطرناک دیگری هم در برابر نیروهای بسیج مردمی انجام داده که بخش هایی از آن به صورت فایل ویدئویی توسط رسانه های عراقی منتشر شده است.

وی گفت: گروه مسعود بارزانی ما را وارد استان کرکوک کرد و صد مسلح تروریستی داعشی به این استان وارد شدند.



بنا بر اظهارات برخی منابع امنیتی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی وابسته به پلیس فدرال عراق در گفت وگو با آسیا نیوز، یکی از عناصر داعش دیروز اعتراف کرد که جنگنده های ترکیه آنها را از ترکیه آورده و در جنوب کرکوک در نزدیکی روستای ساری تبه پیاده کردند.

این منابع افزودند: تحقیقات برای تشخیص صحت اعتراف های این تروریستها و اقدام برای جنایت کار اعلام کردن افرادی که زمینه را برای نفوذ داعشی ها به کرکوک فراهم کردند در حال انجام است.

برخی از عناصر داعش صبح جمعه گذشته توانستند به استان غنی از نفت کرکوک وارد شده و به انفجار و حمله به دفاتر حزبی و دولتی با انتحاری ها و مقابله با نیروهای امنیتی و ساکنان اقدام کنند.

"علی هاشم الحسینی" سخنگوی رسمی محورشمال بسیج مردمی نیز گفت: بازجویی از برخی داعشی ها که به استان کرکوک حمله کردند، ادامه دارد.

هاشم الحسینی گفت: به احتمال زیاد ترکیه در وارد کردن عناصر داعش به کرکوک دست دارد.

وی افزود: نیروهای بسیج مردمی توانستند دیروز یک داعشی را که دارای شناسنامه ترکیه ای بود، در درگیری های منطقه زندانه واقع در شرق کرکوک به هلاکت برسانند.

این در حالی است که شبکه العالم هنوز نتوانسته صحت این فیلم را از منابع مستقل تاکید کند.

217


8250361
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است