استانی 18:48 - 13 مرداد 1400

زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی چیلات و چنگوله در ایلام فراهم شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر چهارشنبه در نشست چگونگی بازگشایی گذرگاه‌های مرزی ایلام با کشور عراق بر توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

وی بر افزایش صادرات از مرز بین المللی مهران به کشور عراق، حذف روادید برای بازرگانان ایرانی به ویژه تجار ایلامی و ارائه خدمات به مسافران عراقی در حوزه‌های درمان در استان ایلام تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم در بیمارستان کوثر شهر ایلام برای ارائه خدمات پزشکی به مسافران و بیماران عراقی فراهم شده است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و افزود: در خصوص برگزاری پیاده روی اربعین و فراهم شدن زیرساخت‌ها منتظر تصمیم نهایی از سوی هیئت دولت هستیم و به محض تصمیم گیری در این زمینه تصمیمات لازم را در استان اتخاذ خواهیم کرد.

نوذری با بیان اینکه استان ایلام از سه مرز (مهران، چیلات و چنگوله) می‌تواند با کشور عراق روابط تجاری برقرار کند، خواستار بازگشایی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم درآن سوی دو مرز چیلات و چنگوله شد و تاکید کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌ها در کشور عراق و آن سوی این دو مرز می‌توان شاهد کاهش بار ترافیک در مرز بین المللی مهران بود.

با حضور استاندار ایلام، رئیس پایانه گذرگاه‌های مرزی کشور عراق و جمعی از مدیران و مسئولان ایلامی نشستی برای توسعه ارتباطات بین ایران و عراق در استانداری ایلام برگزار شد.


11175779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است