بین‌الملل 15:43 - 28 مهر 1396
جرج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بدون نام بردن از ترامپ علیه «منزوی سازی، ناسیونالیسم و دروغ» سخن گفت و تاکید کرد که سیاست آمریکا نباید مبتنی بر این چیزها باشد. باراک اوباما نیز در سخنانی از ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش دویچه وله، مدتی است که دیگر انتقاد از سیاست‌های ترامپ مختص دموکرات‌ها نیست بلکه هم حزبی‌های او در میان جمهوری‌خواهان نیز نسبت به سیاست‌های او با دیدی انتقادی نگاه می‌کنند.

در تازه‌ترین این انتقادها، جرج دبلیو بوش رئیس‌جمهور اسبق از حزب جمهور‌ی‌خواه که اتفاقا به تندروی متهم بود، بدون نام بردن از ترامپ از سیاست‌های او انتقاد کرده است.

جرج بوش روز پنج‌شنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در نیویورک علیه سیاست مبتنی بر "ترور روانی و پیش‌داوری" سخن گفت و تاکید کرد که چنین سیاستی به خشونت و تحجرگرایی منجر می‌شود.



بوش گفت: «به نظر می‌رسد تعصب کور در حال ظهور است. سیاست ما در مقابل تئوری توطئه و دروغ‌پراکنی‌های مستمر آسیب‌پذیر است.» او همچنین تاکید کرد که هویت آمریکایی با "جغرافیا، تعلقات دینی، خون یا خاک" تعریف نمی‌شود.

بوش ادامه داد: «این بدان معناست که تعصب کور و ناسیونالیسم سفید در هر صورتی یک لکه ننگ برای اعتبار آمریکاست.»

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا همچنین به نقش مهم مهاجران در آمریکا اشاره و نیز بر اهمیت تجارت جهانی تاکید کرد. ترامپ در هردوی این موضوعات روشی تند و انتقادی و مبتنی بر تغییر گسترده در سیاست پیشینیان خود اتخاذ کرده است.

باراک اوباما رئیس‌جمهور پیش از ترامپ نیز در یک کمپین انتخاباتی در نیوجرسی علیه "سیاست مبتنی بر تفرقه" سخنرانی کرد. او خطاب به مخاطبینش گفت: «شما [با انتخابتان] این پیام را به این کشور و به دنیا خواهید داد که ما سیاست مبتنی بر تفرقه و هراس را پس می‌زنیم، که ما به سیاستی خوشامد می‌گوییم که در آن همه به شمار بیایند و سهیم باشند.»

در سال جاری میلادی دو انتخابات برای فرمانداری نیوجرسی و ویرجینیا و نیز انتخاباتی برای یک کرسی سنا در آلاباما برگزار می‌شود. اینها همه پیش‌زمینه‌ای است برای انتخابات پارلمانی سال آینده میلادی که در آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس قانون‌گذاری و نیز ۳۳ کرسی سنا مشخص خواهد شد. در حال حاضر جمهوری‌خواهان در هردو مجلس اکثریت را دارا هستند.


9487990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است