وبگردی 09:22 - 06 اردیبهشت 1403
باشگاه خبرنگاران روزی به نام تلفن!
یکی از بزرگترین نوآوری‌های فناوری ارتباطات تا به امروز تلفن است، با استفاده از آن، ما بر فراز کوهها، اقیانوس‌ها متصل شده ایم.

روزی به نام تلفن!

چشم‌هایتان را ببندید و جهانی را تصور کنید بدون اینترنت و اپلیکیشن و چت و پیامک، بدون تلفن؛ جهانی که در آن آدم‌ها تنها راه ارتباطی‌شان دیدن همدیگر بود و نهایتا مثل سرخ‌پوست‌ها می‌توانستند با دود به هم پیام بدهند.

 سخت است نه؟ اصلا تصور اینکه تلفن از زندگی تکنولوژی زده ما حذف شود، دشوار است و کمتر کسی پیدا می‌شود که در این دوره و زمانه، یک موبایل هوشمند یا ساده همراهش نباشد.

گراهام بل وقتی تلفن را اختراع کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که اختراعش اینقدر در زندگی بشریت نقش مهمی ایفا کند و بخش جدایی‌ناپذیری از دنیای ارتباطات امروز ما شود. واقعیت این است که اختراع بل، با اینکه خیلی‌های‌مان را دچار گردن‌درد‌های پیامکی کرده و در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها هم کنار گذاشته نمی‌شود، اما اگر نباشد، فاصله‌ها پررنگ‌تر به‌نظر می‌رسند و آدم‌هایی که در کل دنیا پخش شده‌اند و از هم دورند، دیر به دیر از حال هم باخبر می‌شوند. در واقع تلفن آدم‌ها را به هم نزدیک‌تر و ارتباط را راحت‌تر کرده است. اصلا مگر ما از یک اختراع چه چیز دیگری می‌خواهیم؟

امروز، روز جهانی تلفن است. این روز به این مناسبت نامگذاری شده تا قدر این وسیله ارتباطی را که برای وصل کردن آمده بیشتر بدانیم و برای چند دقیقه‌ای هم که شده، با یک آدم از راه دور تماس بگیریم و صدایش را از پشت خطوط پیام بشنویم تا حال‌مان خوش شود.

منبع: همشهری آنلاین


12050519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حضور چهره‌های شناخته‌شده سینما و تلویزیون در صحنه تئاتر، طی سالیان اخیر، واکنش‌های متفاوتی را به خود دیده است اما از هر زاویه‌ای که به این مقوله ورود می‌کنیم، به موردی خلاف اصالت و مقبولیت هنر نمایش برنمی‌خوریم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن مصری که باشگاه استقلال به دنبال جذب او بود در ۹ ماه ۵ تیم عوض کرده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شب قبل از شهادت خواب دید که دو فرشته او را بر فراز خانه‌شان می‌چرخاندند، صبح خیلی خوشحال بود، انگار حس کرده بود قرار است به آرزویش برسد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دکتر رسول جعفریان به نقد و بررسی نوشته‌های یک واعظ و منبری پرداخته که کلمه‌ای را در حدیث امام صادق (ع)، بریتانیا معنی کرده بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی که شاه به نشانهٔ تهدید، پیامی محرمانه به آیت‌الله خمینی داد و گفت که چکمه‌های پدرم را به پا خواهم کرد، آیت‌الله خمینی در پاسخ به او گفت: «چکمه‌های پدرت برای تو خیلی بزرگ است!».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات «وعده صادق» که بار دیگر ایران را به عنوان کشوری عملگرا، صاحب اقتدار و قابل اتکا به کشورهای منطقه شناساند، زمینه لازم برای آزادسازی ظرفیت‌های اقتصادی ایران را مهیا کرده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» منصور دوانیقی که دست خود را به خون امام صادق(ع) آلوده کرده بود، پس از به شهادت رساندن آن حضرت نیز به دنبال کشتن جانشین امام ششم بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیشوایان فقهی برادران اهل سنت، خود را با واسطه یا بی‌واسطه از شاگردان امام صادق (ع) می‌دانند که از محضر فیض آن امام دانشمند بهره برده‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان حفاظت متروی تهران و حومه درباره یک دزدی عجیب و پر پول در ایستگاه‌های متروی تهران خبر داد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» «صد پسر در خون بغلتد گم نگردد دختری»؛ این مصراع کوتاه و حماسی هفته گذشته بار‌ها و بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ دو نام به اشتراک گذاشته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است