بین‌الملل 14:30 - 02 اسفند 1395
شتاب صفر تا 100 این خودرو 10 ثانیه است. خودرو روی زمین چالاک عمل می‌کند و می‌تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست‌ یابد. اما زمان 10 دقیقه‌ای برای ایجاد حالت پروار نیز حکایت از قدرت این هواپرواز در آسمان دارد.

ماشین پرنده به بازار آمد / قیمت 600 هزار دلار (+عکس )

العالم - اروپا

 

اگر همیشه رویای یک خودروی پروازی را در سر می‌پروراندید، اینک رویاپردازی را متوقف کنید و اولین نمونه خودروی پروازی تجاری را به چشم ببینید.

این خودروی پروازی که توسط گروه PAL-V هلندی ساخته شده، به عنوان یک ماشین پروازی با نام "لیبرتی" معرفی شده و با تمامی قوانین امنیتی پرواز در سراسر جهان سازگاری دارد. نوع اولیه این خودروی پروازی به صورت ویژه، سفارشی و مجهز با نام "پایونیر ادیشن" ساخته شده و 599 هزار دلار ارزش گذاری شود. اما مدل‌های اسپورت این خودرو حدود 400 هزار دلار قیمت خواهند داشت.

 

این قیمت شامل جلسات آموزش پرواز، گرمایش الکتریکی و گزینه‌های انتخابی خریداران می‌شود. تنها ۹۰ نسخه از این مدل فروخته خواهد شد که حدود نیمی از آنها سر از کشورهای اروپایی درخواهند آورد.

 

در سال 2015، شرکت سازنده برای اولین بار این خودرو را مورد ارزیابی قرار داد و قرار است اولین نمونه این هواخودرو تا پایان سال جاری به مشتریان تحویل دهد. از آنجایی که شرکت هلندی حدود 15 سال روی این طرح کار کرده قصد ندارد از رقیبان بزرگی مانند ایرباس که طرح مشابهی را در دستور کار دارد عقب بماند.
 
شتاب صفر تا 100 این خودرو 10 ثانیه است. خودرو روی زمین چالاک عمل می‌کند و می‌تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست‌ یابد. اما زمان 10 دقیقه‌ای برای ایجاد حالت پروار نیز حکایت از قدرت این هواپرواز در آسمان دارد.

مهندسان هلندی PAL-V مرکز ثقل پرنده را پائین آورده‌اند. دلیل این تغییر فنی افزایش مانوردهی و هندلینگ است.مهمترین چالش پیش‌رو برای این هواخودروها، وضع قوانینی برای صدور مجوز استفاده از چنین پرنده‌های سبکی است که ممکن است نظم ترافیک هوایی و را برهم بزنند یا چالش‌های امنیتی ایجاد کنند

 

 

 


8833555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک هفتاد فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان سوریه و منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با تهدید‌های مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس «آنروا» روز دوشنبه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، پیامد ویرانگری برای ۱.۴ میلیون نفر خواهد داشت و به معنای رنج و کشتار بیشتر مردم است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دانشگاه بولونیا ایتالیا در همبستگی با فلسطین مقابل دفتر مرکزی دانشگاه چادر زده و تحصن کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگران صهیونیست به اوضاع آشفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کردند و از وحشت وی از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین المللی کیفری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی خواهان برقراری آتش بس فوری، دائم و بی قید و شرط در نوار غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه هاآرتص با اشاره به فشار همزمان حماس و آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توافق، وضعیت او را به گیر کردن بین آرواره‌ها تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعا‌هایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس دفتر اجرایی حماس گفت: رئیس جمهور مصر تلاش زیادی برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه انجام می‌دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است