وبگردی 10:45 - 28 فروردین 1403
ایران یکی از کشور‌هایی است که مداوما تحت حملات DDoS قرار دارد، اما سیستم پیشرفته‌ای برای دفع آن تعبیه شده است.

ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟

حملات DDoS (دیداس) یکی از ابزار‌های اختلال در بستر اینترنت است، تقریبا همه کشور‌ها نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند، در ایران نیز به صورت مرتب حملات DDoS انجام می‌شود، اما با برخی اقدامات پیشگیرانه کاربران کمتر آن را لمس و مشاهده می‌کنند.

به عنوان نمونه سال گذشته روز نهم اسفند ماه سخت‌ترین حمله منع سرویس «DDoS» در کشور رخ داد، معاون وزیر ارتباطات تعداد این حملات را ۱۶۰ حمله سایبری عنوان کرده بود.

با آغاز سال جدید و اختلال گاه و بیگاه در سرعت اینترنت مجددا برخی افراد در شبکه ایکس با بازنشر خبر‌های قبلی مدعی شدند افزایش چشمگیر حملات منع سرویس در ایام عید نوروز موجب اختلال مداوم در سرویس‌های اینترنت بوده است.

یکی از کاربران با اعلام خبر این حملات در ایام عید، نوشته بود حداکثر توان شرکت زیرساخت برای مقابله با چنین حملاتی، محدود است و با افزایش حملات ممکن است وزارت ارتباطات نتواند از بروز آن جلوگیری کند.

 

در رابطه با همین مسئله موضوع را از محمد جعفرپور رییس سازمان زیرساخت، پیگیر شدیم. جعفرپور در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز مرتبا حمات دیداس داشتیم و نسبت به سال قبل نیز این حملات افزایش داشته، که گزارش دقیق آن در حال آماده شدن است.

وی همچنین در خصوص مقابله با این حملات نیز تاکید کرد: این حملات به هیچ عنوان عاملی برای اختلال اینترنت در کشور نبوده است، زیرا مربوط به این حملات نبوده و در شرکت زیرساخت با استفاده از ابزار‌های سیستم آنتی ddos زیرساخت با همه حملات مقابله شده است.

جعفرپور در ادامه تاکید کرد: اگر اختلالی در اینترنت کشور وجود داشته باشد باید دقیقا بررسی شود.

رئیس سازمان زیر ساخت در پاسخ به این سوال که حملات داخلی و خارجی چه میزان بوده و چقدر توانسته اینترنت را مختل کند؟ خاطرنشان کرد: موضوع حملات منع سرویس همواره وجود دارد، اما با استفاده از سیستم آنتی‌دیدسس زیرساخت به صورت کامل با اینحملات از خارج کشور مقابله می‌کنیم. اما در خصوص حملاتی که از داخل کشور باشد وظیفه مقابله با آنها برعهده اپراتور‌ها است.

منبع: فارس


12047806
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این خبر ابزار‌هایی که مانع به ثمر نشستن ابرتحریم‌های آمریکا و اروپا هستند را بررسی می‌کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیر خلاصی را زیر چانه زده‌اند؛ یک تیر هم به گونه راست صورت که از گونه چپ بیرون رفته؛ این وضعیت، فرهاد تازه دامادی است که بعد از تیر خلاص جیش الظلم زنده مانده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کویر ریگ جن به اعتقاد زمین شناسان فاقد هرگونه آب و نشانه‌های حیات است و به دلیل عدم دسترسی به بسیاری از بخش‌های آن تا سال‌ها به آن لقب مثلث برمودای ایران داده‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در ۱۰ استان کاری ا...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیش از ساخت سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش، سردار سلیمانی در گفت و گو با عوامل تولید این فیلم از آنها می خواهد تا پایان سریال را تغییر دهند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» موضع امریکا و انگلیس در قبال مسائل ایران، چندان تفاوتی با یکدیگر نداشت، چراکه مک‌گی معاون وزارت‏خارجه امریکا، شپرد سفیر بریتانیا و همچنین سازمان‏ سیا، پذیرش صوری ملی‏شدن نفت همزمان با کنترل مؤثر را پیشنهادکردند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه جنبش دانشجویی اخیر در آمریکا توانسته به ایجاد آگاهی در اقشار مختلف جامعه این کشور در ارتباط با موضوع فلسطین و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه دست پیدا کند، گفت: برخی رسانه‌های اصلی وابسته به رژیم اسرائیل تلاش ...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی با چالش‌های متعددی روبرو شده و وعده‌ها عملی نشده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های اخیر دانشجویان دانشگاه‌های امریکا با برپایی تجمعات علیه سیاست‌های دولت امریکا شعار می‌دهند و خواستار پایان جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هستند. دانشگاه‌های کشورمان در تهران و شهرستان‌ها نیز شاهد تجمعات گسترده در حمایت از آرم...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش وضعیت بازار ارز و فروکش‌کردن التهابات این بازار را پس از گوشمالی اسرائیل بررسی کرده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است