استانی 12:21 - 19 مرداد 1399
ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استمرار سیر کاهشی کرونا در استان خبر داد و افزود: این وضعیت به هیچ عنوان پایدار نیست و هرآن احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا وجود دارد.

"کرونا" در کرمانشاه کمی فروکش کرد

دکتر محمودرضا مرادی امروز (19 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار سیر نزولی کرونا در استان گفت: بارها گفته ایم که این وضعیت شکننده و ناپایدار است و هرگونه تغییر در رفتار بهداشتی مردم می تواند این روند را تغییر دهد و شرایط را به وضعیت بحرانی برگرداند.

وی به در پیش بودن برگزاری آزمون سراسری اشاره کرد وافزود: با توجه به حضور تعداد بالای داوطلبان در این آزمون، می‌طلبد پروتکل‌ها با دقت بیشتر هم از سوی مسئولین برگزاری آزمون و هم از سوی داوطلبان رعایت شود.

وی تاکید کرد: امکانات و تجهیزات ما محدود است و قطعا  بجز بحث کرونا، بیماران دیگری هستند که نیاز به تجهیزات و کادر درمان دارند و اگر تعداد مبتلایان افزایش چشمگیر یابد، قطعا ضررش را تمام مردم و بویژه بیماران خواهند دید.

مرادی تعداد مبتلایان بستری فعلی کرونا در استان را حدود 200 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد حدود 45 نفر در ICU بستری بوده و از این تعداد نیز حدود 12 نفر با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند و وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود یک یا دو فوتی داریم و این نشان می دهد اوضاع کمی بهتر شده، اما این به معنی پایان کرونا نیست و افراد باید کماکان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مردم می خواهیم استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و بدانند که کرونا در کمین تمامی افراد است.

انتهای پیام


10658514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است