استانی 08:43 - 01 بهمن 1399
مدیر کل بیمه سلامت خبر داد:
ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی از افزایش ۳۶ درصدی هزینه‌ هربار مراجعه به مراکز درمانی در این استان طی امسال خبر داد.

افزایش ۳۶ درصدی هزینه‌های مراجعه به مراکز درمانی در خراسان‌شمالی طی امسال

دکتر محسن رعنایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: اما مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: طی امسال ۷۶۸ هزار و ۷۳۳ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند این در حالی است که این تعداد در سال گذشته یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۰۹ نفر بوده اند.

رعنایی ادامه داد: علت کاهش مراجعه های غیر اورژانسی به مراکز درمانی می تواند ناشی از کاهش تعداد اعمال جراحی و بستری های غیر اورژانسی در بیمارستان ها و عدم مراجعه به مراکز درمانی به دلیل ترس از بیماری کرونا باشد.

وی گفت: هر فردی که به ویروس کرونا مبتلا شود برای مراکز درمانی بیش از ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد و در صورت بستری بیمار در بخش های ویژه، هزینه به مراتب بیشتر از این میزان است.

به گفته این مقام مسئول در هرصورت پرداخت ۹۰ درصد هزینه های تحت پوشش بیمه، مورد تعهد است .

 وی بیان کرد: داروهای گران قیمت و جدید در درمان بیماری کووید ۱۹ براساس راهنماهای بالینی وزارت بهداشت نیز به لیست داروهای مورد تعهد بیمه ها افزوده شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون۶۳۵ هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند، گفت: از مجموع بیمه شده ها ۴۴۶ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۵۷ هزارنفر صندوق کارکنان دولتی، ۱۰۲ هزار نفر سلامت همگانی شهری، ۲۶ هزار نفر شامل بیمه شده های مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، طلاب، خانواده معزز شاهد و ایثارگر و چهار هزار نفر نیز بیمه ایرانیان به صورت خویش فرما هستند.

انتهای پیام


10911944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است