اقتصادی 22:21 - 05 آبان 1395
شیخی با اشاره موضوع عدم استفاده از دلار امریکا در مبادلات اقتصادی کشور گفت: اگر زائران ایرانی که به کشور عراق در ایام اربعین سفر می کنند از دلار آمریکا استفاده نکنند کمک شایانی به حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور می کنند.

زائران اربعین دلار آمریکا را تحریم کنند
به گزارش فرهنگ نیوز، عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با راه دانا؛ با اشاره موضوع عدم استفاده از دلار امریکا در مبادلات اقتصادی کشور گفت: اگر زائران ایرانی که به کشور عراق در ایام اربعین سفر می کنند از دلار آمریکا استفاده نکنند کمک شایانی به حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور می کنند؛ با توجه به آمار ارائه شده از جمعیتی کثیری که از ایران راهی کشور عراق برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین می شوند اگر زائران از دلار آمریکا در سفر خود استفاده نکنند موجبات حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور می شوند که خواسته رهبری نیز است.
 
وی ادامه داد: با توجه به روابط دو جانبه ایران با کشور عراق اگر مردم دو کشور یک ارز واحد را برای معاملات و مبادلات اقتصادی خود در نظر بگیرند به نوعی یک ارز جدید را معرفی کرده و با این کار دیگر از دلار در مبادلات اقتصادی خود استفاده نمی کنند.
 
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه عدم استفاده زائران از دلار آمریکا در سفر اربعین امر بسیار مهمی برای اقتصاد کشور بشمار می رود، تصریح کرد: رهبری در سخنان اخیر خود به موضوع عدم استفاده از دلار آمریکا در مبادلات اقتصادی کشور و شکستن آقایی دلار در بازار جهانی اشاره کردند، بر همین اساس اگر زائران اربعین حسینی از دلار در سفر خود استفاده نکنند کمک شایانی به شکستن آقایی دلار  و تنزیل ارزش آن در بازار جهانی کرده اند و امر ثوابی هم بشمار می رود.
 
شیخی با اشاره به تخصیص ارز مرجع به زائرانی که از طریق هوایی به عتبات اعزام می شوند گفت: این کار دولت بسیار امر اشتباه و ناصوابی است و باید جلوی این کار گرفته شود، زیرا با در اختیار قرار دادن ارز مرجع به زائران، راه ورود دلار آمریکا به اقتصاد کشور باز می شود و همچنین سبب خروج ارز از کشور نیز می شود که باید مسئولان جلوی این امر را گرفته و دیگر ارز مرجع در اختیار زائران عتبات قرار ندهند.
 
وی همچنین در ادامه اظهارات خود با اشاره به معضلاتی که دلار در جهان ایجاد کرده است ، عنوان کرد: دلار یکی از عوامل سلطه آمریکا بر سایر کشور های جهانی است و اغلب مبادلات جهانی تا کمی قبل تنها با دلار آمریکا صورت می گرفت اما بعد از آن اروپایی ها متوجه خطرات رشد ارزش دلار در بازار جهانی شده و ارز دیگری را جایگزین دلار آمریکا نمودند، ایران نیز مانند سایر کشور ها باید در این راستا سعی و تلاش کند و با عدم استفاده از دلار آمریکا در معاملات خود چه از طریق و چه از طریق مردم، دلار را از مبادلات بین المللی و داخی خود حذف کند.
 

8248840
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است