بین‌الملل 13:38 - 05 بهمن 1395
دادستانی کل افغانستان دستور بازداشت ۹ نفر از محافظان ژنرال دوستم را در پرونده عضو پیشین جنبش ملی و والی پیشین «جوزجان» صادر کرد.

دستور بازداشت ۹ محافظ «ژنرال دوستم» صادر شد

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبری پژواک، دادستانی کل افغانستان ضمن صدور حکم بازداشت ۹ نفر از محافظان ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور این کشور در ارتباط با ربودن و آزار جنسی «احمد ایشچی» عضو پیشین جنبش ملی و والی پیشین جوزجان از دوستم نیز خواسته است تا برای انجام تحقیقات در محل این دادستانی حاضر شود.

«جمشید رسولی» سخنگوی دادستانی کل افغانستان گفت که دستور بازداشت ۹ نفر از محافظان ژنرال دوستم، از سوی هیأت تحقیقاتی دادستانی کل افغانستان که موضوع احمد ایشچی معاون پیشین حزب جنبش ملی و از مخالفان سیاسی عبدالرشید دوستم را به عهده دارد، صادر شده است.

وی در ادامه افزود: هیأت دادستانی کل افغانستان، پرونده ایشچی را با استقلال کامل از آغاز تاکنون مورد بررسی قرار داده است.

رسولی اعلام کرد: برای ژنرال دوستم چند نامه رسماً ارسال شده تا به هیأت تحقیقات مراجعه کند و یا نماینده قانونی خود را به تحقیق معرفی کند تا اگر شکایت، ادعا و یا دلایلی مبنی بر رد ادعای ایشچی داشته باشد ارائه کند.

سخنگوی دادستانی کل افغانستان در رابطه با اینکه ژنرال دوستم خود را به هیأت تحقیقاتی معرفی نکند، تصمیم دادستانی در قبال وی چه خواهد بود؟ گفت: هیأت تحقیقاتی دادستانی کل افغانستان با استقلال تمام پرونده را پیش می برد، هر گونه صحبت در این باره، پیش داوری است و به استقلال هیأت خدشه وارد می کند.

وی در ادامه صحبتهایش گفت: هیأت تحقیقاتی موضوع را بر اساس اسناد، شواهد، بررسی و در رابطه با آن تصمیم گیری می کند.

بر اساس گزارش «وال استریت ژورنال» دستور بازداشت محافظان ژنرال دوستم روز دوشنبه بعد از آن صادر شد که این افراد، سه حکم پیشین دادستانی کل افغانستان را برای حضور در داستانی کل را نادیده گرفته اند.

وال استریت ژورنال به نقل از دادستانی کل گزارش داده است که بر اساس قانون، احتمال دارد مقام دوستم به عنوان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، به خاطر عدم همکاری در این تحقیقات تعلیق شده و در منزلش تحت نظارت، قرار گیرد.

اما دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با رد ادعاهای احمد ایشچی اعلام کرده است که ژنرال دوستم از لحاظ حقوقی، موضع مشابهی با رئیس جمهوری افغانستان داشته و برای برکناری او از این مقام، به رای دو سوم نمایندگان پارلمان نیاز است.

احمد ایشچی چندی پیش توسط افراد عبدالرشید دوستم ربوده و بعد از ١٦ روز حبس، در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال جاری آزاد شد.


8708526
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است