بین‌الملل 11:12 - 08 فروردین 1396
رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی این اتحادیه به راهکار دو کشوری تاکید کرد.

تاکید اتحادیه اروپا بر پایبندی به راهکار دوکشوری

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در جریان این کنفرانس که پس از دیدار دو طرف در بروکسل برگزار شد گفت اتحادیه اروپا به راهکار دو کشوری به عنوان تنها راه برای صلح میان فلسطین و اسرائیل پایبند است.

وی همچنین از سیاست شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

موگرینی گفت که صلح در خاورمیانه یکی از مهم‌ترین الویت‌ها در دستورکارهای اروپا است.

وی گفت که اروپا در صدد هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب درباره روند صلح خاورمیانه از طریق مشارکت در نشیت سران عرب در اردن است.

عباس نیز دیدارش با موگرینی پیش از نشست فردا(چهارشنبه) سران عرب در "بحر المیت" اردن را "مهم" توصیف و اعلام کرد در این دیدار درباره آخرین تحولات در پرونده صلح خاورمیانه و تلاش‌های بین المللی برای یافتن راهکاری دائم و فراگیر درباره مساله فلسطین گفتگو شده است.

عباس همچنین از سیاست شهرک‌سازی‌های اسرائیل انتقاد و آن را سیاستی با هدف ایجاد کشوری واحد با نظامی آپارتاید دانست که هرگز به امنیت و صلح نمی‌انجامد.

عباس در بروکسل همچنین با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و جان کلود یونکر، رئیس کمیساریای اروپا دیدار کرد.

انتهای پیام


8953128
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است